TheaB Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Hei! Jeg skal ta opp VG1-matte, da jeg tok T-matten og fikk 4. I VG2 hadde jeg S1 og fikk 5, til jul i år får jeg 6 i S2. Derfor lurer jeg på om det er lurt å ta P eller T-matte fra førsteklasse? Det sies at P-matte er lettere enn T, men jeg som har hatt det og S-mattene kjenner igjen mye av T-stoffet. Jeg så gjennom begge pensumene. Lese til eksamen må jeg uansett. Jeg trenger en sekser - er P-matte så enkelt som det sies, eller burde jeg ta T som jeg har vært igjennom allerede og kjenner til litt? Tusen takk! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Går det an å ta begge fagene og få de på vitnemålet da? Hvis det er mulig å ta P og dermed stryke over T-matten på vitnemålet og bare ha P-matte der så hadde jeg garantert gjort det. Hvis du klarer deg fint i S2 så må jo 1P være helt sykt lett... Endret 16. desember 2011 av Arne Lenke til kommentar
TheaB Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 Hehe, ja men det er faktisk mye praktisk matte der jeg aldri har hatt før! Men jeg tror du har rett - p er nok smart:) Ja, du kan ta P og stryke T - kjempegreit! Takk for svar:) Lenke til kommentar
Taffenh Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Virka letter å ta T-matta, det kan du liksom fra før. Har du 6'r i S2-matte er T-matte en lekeplass. I P-matte er det pensum du ikke har vært igjennom, og du kan derfor gå på en uheldig smell på en oppgave, noe som kan koste deg 6'eren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå