Gå til innhold

Alt funker men ikke wlan

Ap94

Anbefalte innlegg

Hei har et stort problem! Jeg har en ZyXEL multimoden p2602hwt og problemet er at både DSL og INTERNET ikonet lyser men ikke WLAN!

Jeg har selvfølgelig prøvd å restarte modemet og trykke på slå på/av WLAN knappen men ingenting funker! :((

Noen her som kan hjelpe meg?

Endret av Ap94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

woah woah... resette ruteren bare for å slå på WLAN? Det er vel litt spurv med kanon er det ikke? Resetter du ruteren så mister du også alle oppkoblinginstillingene for ruteren. Som regel vil de kunne autoamtisk reaktivere seg selv - men det er en viss risiko for at du må ha hjelp til å aktivere på ny. Jeg ville ikke bare resatt uten å ha et spesifikt behov for å gjøre det.Forøvrig så vil det jo ikke hjelpe dersom ruterens default er å ikke ha WLAN aktivert (hvilket kanskje er tilfelle ellers ville trådstarter ikke hatt problemet til å begynne med?).

Det du trenger å gjøre her er bare å logge inn på ruteren og sette på WLAN. Gitt at ruteren faktisk har WLAN så vil den ha en av/på bryter i instillingene for dette. Mange rutere har også en fysisk knapp for å slå dette av/på, men da må du ofte holde knappen inne i ca 10 sekunder (laget slik for at det ikke skal slås av ved uhell).

Ruterens webgrensesnitt kommer du inn på ved å skrive IPadressen til ruteren inn i din nettleser (obs. kan evt. kreve passord som du må ha fått opplyst fra din ISP).

Hvis dette er for komplisert for deg så kan du evt. forhøre deg med din ISPs support også. Det er sansynlig at de har remote-kontroll til ruteren og kan slå på instillingen for deg.

Alt det jeg skrev over er under anntagelsen at du fikk denne ruteren fra din ISP vel og merke. Egenkjøpte rutere vil ikke din ISP kunne yte support på naturligvis.

Test først det aller mest opplagte:

http://moya.zyxel.no/multimodem/P-2602HW-F3_UG_V3-70_Ed1_2008-4-2.pdf

i følge manualen:

1 - make sure th epower LED is on (not blinking)

2 - hold down WLAN button for 1 second and release. WLAN LED should change from ON to OFF, or vice versa

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...