Gå til innhold

[Løst] Lyd knitrer/skurrer på helt ny laptop


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg kjøpte nylig en Acer Aspire One 722. I begynnelsen gikk internettet tregt, både med streaming/nedlasting av film, surfing på nett, og Spotify. Dette bedret seg ut av det blå, uten at jeg vet hvorfor (var samme problem på to forskjellige nett).

 

Selve knitringa har vedvart en stund nå. Når jeg hører på musikk kan lyden knitre innimellom. Det varer ikke mer enn noen sekunder, men det er allikevel irriterende. Jeg har prøvd høyttalerne på PCen, eksterne høyttalere via minijack, og headset via USBporten.

 

Jeg prøvde å oppdatere driverne knyttet til lyd via "Enhetsbehandling", men ingen forskjell. Merkelig nok klarer jeg ikke å finne driverne direkte på produsentens egen nettside. Lurer voldsomt på om det er jeg som bare ikke klarer å finne det, eller har misforstått noe elementært.

LYD: AMD High Definition Audio Device

Conexant High Definition Audio

 

Hva kan problemet være? Hvordan kan jeg fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en snedig link å ha. Rart at det ikke gikk an å laste direkte ned fra selve leverandørenes nettside.

 

Nå har jeg oppdatert driverne, men fremdeles kommer denne knitringa når jeg hører på musikk. Jeg skrev ned hvor ofte knitringa kom mens Spotify var på, og jeg surfet på nett:

14.26

16.27

16.28

16.28

16.34

16.34

16.43

16.48

16.58

17.02

17.08

 

Etter det sluttet jeg å loggføre knitringa. Hva i alle dager er i veien? Har aldri opplevd dette problemet før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...