mikkels Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Heisann Jeg kjøpte nylig en Acer Aspire One 722. I begynnelsen gikk internettet tregt, både med streaming/nedlasting av film, surfing på nett, og Spotify. Dette bedret seg ut av det blå, uten at jeg vet hvorfor (var samme problem på to forskjellige nett). Selve knitringa har vedvart en stund nå. Når jeg hører på musikk kan lyden knitre innimellom. Det varer ikke mer enn noen sekunder, men det er allikevel irriterende. Jeg har prøvd høyttalerne på PCen, eksterne høyttalere via minijack, og headset via USBporten. Jeg prøvde å oppdatere driverne knyttet til lyd via "Enhetsbehandling", men ingen forskjell. Merkelig nok klarer jeg ikke å finne driverne direkte på produsentens egen nettside. Lurer voldsomt på om det er jeg som bare ikke klarer å finne det, eller har misforstått noe elementært. LYD: AMD High Definition Audio Device Conexant High Definition Audio Hva kan problemet være? Hvordan kan jeg fikse det? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Fant driverene på Acer.no http://www.acer.no/ac/no/NO/content/drivers Velg Netbook -> Aspire One -> AO722 -> Audio Lenke til kommentar
mikkels Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2011 Det var en snedig link å ha. Rart at det ikke gikk an å laste direkte ned fra selve leverandørenes nettside. Nå har jeg oppdatert driverne, men fremdeles kommer denne knitringa når jeg hører på musikk. Jeg skrev ned hvor ofte knitringa kom mens Spotify var på, og jeg surfet på nett: 14.26 16.27 16.28 16.28 16.34 16.34 16.43 16.48 16.58 17.02 17.08 Etter det sluttet jeg å loggføre knitringa. Hva i alle dager er i veien? Har aldri opplevd dette problemet før. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Er det knitring også når du bruker usb-hodetelefonene? (Da er det nemlig de som er "lydkortet"). Hvis ja, peker det mot lydkilden, eller at cpu ikke henger med i svingene (latency), noe som er særs merkelig isåfall.. Lenke til kommentar
mikkels Skrevet 18. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2011 Knitringa er til stede når jeg bruker headsetet med USB utgang. Jeg går innom butikken med den i morgen, for det høres ut som det er noe med lydkortet. Har gjort det jeg kan for å prøve å finne ut av det. Håper de fikser det raskt. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hva ble resultatet? Lenke til kommentar
mikkels Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Leverte PCen til Elkjøp og en fyr fikk skikk på den. Det virker som lyden er helt a'okey. Merkelig nok gjorde han ingenting jeg ikke hadde gjort før. Av installerte og installerte driverne igjen. Jaaaaja, forhåpentligvis forblir lyden bra i hvert fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå