Gå til innhold

Uploade raw-filer fra ipad som backup


asthma

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal til India en måneds tid med kamera og ipad og ser etter en mulighet for å uploade bilder fra ipad for å ha backup i tilfelle både kamera og ipad forsvinner. Tenkte først på dropbox, men har forstått det slik at en på ipad kun kan downloade og ikke uploade filer til dropbox. Det er snakk om raw-filer så email/flickr fungerer nok ikke. Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at dropbox har upload for bilder og videoer fra dine album. Om den da tar med raw-filer eller kun jpg-filer vet jeg ikke, men det er vel bare å gjøre en test?

 

Jeg har ikke rawfiler på ipadden min, så kan ikke teste, men jpg funker tilsynelatende fint.

Et minus er at det ser ut som man må merke ett og et bilde når man skal laste opp, er ganske enkelt å merke, men man må tappe en gang på hvert bilde, er litt slit om du har mange hundre.

 

Tar ipaden inn rawfiler via ipad camera connection kit?

 

Det finnes ikke en måte via icloud for å gjøre dette da?

EDIT: Ser kanskje ut som photostreamfunksjonaliteten gjør dette for deg, men igjen usikker ang raw. I tillegg går jo 5GB for om det er store bilder og duer på tur en stund.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Kan svare på noe jeg spurte om tidligere:

 

http://store.apple.com/us/product/MC531ZM/A

 

Ipadden tar innm rawfiler via camera connection kit. Så da er spm'et om man får tilgang til disse fra skydrive. Det står jo at man får tilgang til bilder, så spørsmålet er bare om dette inkluderer raw filer, det burde jo gjøre det.

 

Prøvde skydrive på ipadden min nå. Ser ut som man må velge en og en fil for overføring her og. Det er jo noe ..... om man skal laste opp 200 bilder.

Lenke til kommentar

Kjempemessig, takk for innsatsen! Bare å beklage at jeg ikke får testet sånt selv ennå.. Er jo irriterende å klikke 200x men uansett bedre enn ingenting.

 

Og skydrive støtter raw så nå begynner det å likne noe!

 

http://windowsteamblog.com/windows_live/b/windowslive/archive/2011/11/29/skydrive-gets-simple-app-centric-sharing-for-office-powerful-file-management-html5-upload-other-updates.aspx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...