Andrull Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Tja, foretrekker jo å sitte bedre, men SÅ ille er det da ikke. Slike stoler har vel sikkert de aller fleste sittet på i flere år sammenhengende. (typiske stoler man har på skoler etc.) Man klarer litt til, spesielt når du sitter å gamer så vil stolen være minste problemet. Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 @Andrull: Hvor fikk du tallet 200.000 fra og hva inkluderer det? Vil tro at dersom du f.eks. skulle fått en norsk møbelsnekker til å lage alt det custom møblementet der, atpåtil i to rom, så nærmer du deg veldig fort 200.000 kr. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Nei, bare en kjapp kommentar til Tord93 sitt "anslag". Altså, var egentlig mer nyssjerrig meg selv hvor mye dette ville koste. Vel, nå antar jeg vel egentlig man både har rom og hus disponibelt. Noe annet ville vel vært rimelig håpløs og uintressang utregning. Men ok, la oss nå anta jeg missofrstod innleggene dine, og at du sitter med to rom som f. eks skal pusses opp, forvandles til denne 'herligheten. 1. Det ene rommet med den lille maskinparken trenger ikke akkurat være særlig spesielle. Borsett fra at det har en 10 Amp kurs for seg selv, og at det enten er stort nok, eller god nok ventilasjon til å bli kvitt varmen. Det beste i dette tilfellet er om du har ventil med vifte som sirkulerer varmen fra rommet til resten av huset for økonomiske årsaker, og har egentlig lite med utregningene å gjøre. Det koster deg kanskje en hundrelapp sammen med riktig utstyr for å fikse dette. Det trengs ikke mer enn ett godt ventilert "garderobeskap"/bod for å huse et par PCer. 2. Det greieste er vel om disse to rommene er i nær kontakt med hverandre. Og er vel litt i tvil om det er noen vits å tenke på dette som to rom. 3. Det viktigste totalt er hvor viktig utseendet på det hele er. Det finnes nærmest uendelig mange muligheter for hvorvidt du ønsker å skjule alt, eller om det skal være en åpen installasjon. Slik som på bildet i artikkelen, så ville jeg tro en nogenlunde skjult installasjon er veien å gå om man går så langt med å ha det sentralt i stua. Ettersom det er selve måten det hele er skjult på som er det store her, så velger jeg å gå ut ifra dette. (å ha 6 PCer på sitt eget rom, med 2-3 bord der man kan sitte er jo egentlig bare et standard LAN) 4. Er du handyman, eller litt hobbysnekker så kan dette være et veldig gøyalt prosjekt. I mitt forrige stykke så gikk jeg ut fra at man har peiling på basic snekring og rimelig grei forståelse på å sette opp nettverk/sette opp en maskinpark. Å få et par proffesjonelle (møbelsnekker + IT-personel) til å sette opp det her vil koste flesk, og kan til gjengjeld bestilles når som helst. Bare gi et anbud, så får du vite prisen. Dette vil variere fra firma til firma du ringer. Dermed synes JEG det er rimelig uintressangt å vite hvor mye dette koster. Jeg tipper vel egentlig godt over 200K her, men da har du enda større muligheter til å forandre rommet ditt. Så lenge du har penger, så kan du (nesten) gjøre hva du vil. Som praktikeren jeg er, så er det kostnadene for å få satt sammen dette selv som intresserer meg. 5. Jeg skulle gjerne gjennomført noe slik, for deretter skrevet en arbeidslogg om det, men i disse dager så har jeg verken tiden eller midlene til noe slikt. Det er kanskje andre som blir litt inspirert av dette, og kunne selv tenke seg å fikse noe slikt. Av denne grunn så hadde det jo vært gøy å beregne prisen på et slikt prosjekt. Jeg har garantert ikke noen overhode nøyaktig overslag engang, så bare å tilføye. Endret 16. desember 2011 av Andrull Lenke til kommentar
Romis Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Vil ikke slike prosjekter komme mer eller mindre an på AKKURAT hva klienten vil ha? Det er jo enorme forskjeller mellom folk og hva de trenger/vil ha. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Nå er jo på en måte dette brukt før, men da blei det ikke kalt LAN, det var ett lag i ett eller anna rollespill som bodde og praccet i samme hus, ett eller anna sted i usa. Ville jeg flytta dit? Neppe, men kunne jeg ha kommet innom for å spille? Ja det kunne jeg nok. Lenke til kommentar
Epile Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 jeg vil også ha et slikt hjem! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) stygt. No soul. Endret 17. desember 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Exsoldier Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Han har lagd det fett. Men hadde nok personlig hivd i litt mer til arduino styring av å åpne dem synkront med noen linære aktuatorer. De hadde vært fetere. Stemmestyrt selvsagt. Med sinneforhindrings apphack. Slik at man ikke kunne stenge plassene dersom eieren ble forbanna X) Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 I Norge hadde dette kostet altfor mye å gjennomføre. :/ Datautstyr er faktisk ikke så dyrt i Norge sammenlignet med andre land. Det Norske lønnsnivået er såpass høyt at datautstyr koster mindre av det du har igjen etter helse, utdanning, mat og eldreomsorg, enn i de aller aller fleste andre land. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 I Norge hadde dette kostet altfor mye å gjennomføre. :/ Hva er det som er så mye dyrere med slitk i norge? Datautstyr er ikke særlig dyrt her til lands. Personlig sliter jeg desverre med en annen faktor, nemlig få "lokale" venner som liker å spille på denne måten. AtW Du har vel kanskje glemt boligprisen, det er veldig mye billigere med bolig i USA enn i Norge for tiden. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Det fine huset, bra løsning og sikkert bra pc. Så ser du stolene, what an bummer :L Minner meg om stolene som er i klasserom. Fysj... Google har vel noen lapper de kan legge inn i nye stoler. Det bør være pri. 1, komfort. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Jeg har planer om å skaffe meg 6 datamaskiner i stua. 3 på hver side mot hver sin vegg og ett bord i midten med kontorstoler elns, og ett barskap. Det blir ikke så kraftige maskiner (for dyrt) så det må bli mimrespilling tenker jeg Lenke til kommentar
Julegrana Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Selv om datautstyret er relativt billig i norge, er tjenester som snekker, elektriker og andre ting som er nødvendig for å bygge hus ganske dyrt i forhold til USA. I Norge tjener de som jobber hos google og en snekker ca. det samme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå