ninjacowgirl Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Hei, jeg har en pc som jeg kjører win7 på. Det jeg gjerne vil gjøre er å kjøre XBMC på en skjerm og vanlig win7 på den andre. Problemet når jeg gjør dette nå er at når jeg bruker win7 minimeres XBMC. Er det noen måte å forhindre dette? "Låse" begge skjermbildene på en måte. På forhånd takk for svar:) mvh Lenke til kommentar
jaricho Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Hva i alle dager er XBMC? Google gjorde meg ikke veldig mye klokere... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 @jaricho: hvordan kan du unngå å finne XBMC på google når det er første treff, og de har en "About XBMC" på siden sin? @bjarnessen: Dette er vel et relativt vanlig fenomen med programvare som kjører i fullscreen og Windows. Samme problem med f.eks flashplayer i fullscreen, spill i fullscreen, etc.. Finnes enkelte programmer som kan starte andre programmer i "borderless windowed mode", dvs at programmet egentlig kjører i vindu, men rammen er fjernet og det er maksimert så det SER ut som fullscreen. Du kan jo prøve å google borderless windowed mode og se om du finner noe.. Lenke til kommentar
ninjacowgirl Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 Hei, XBMC er det programmet jeg bruker som mediacenter. Sjekk f.eks xbmc.org. Jeg har dette programmet kjørende på tven mens jeg ønsker å ha vanlig desktop på den andre skjermen. Det store problemet er at xbmc minimeres når jeg bruker win7 på den andre skjermen. Så hadde håpet at det var mulig å "låse" skjermen med xbmc kjørende slik at den alltid er på fullskjerm. Skjønner du? Lenke til kommentar
ninjacowgirl Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 Finnes enkelte programmer som kan starte andre programmer i "borderless windowed mode", dvs at programmet egentlig kjører i vindu, men rammen er fjernet og det er maksimert så det SER ut som fullscreen. Du kan jo prøve å google borderless windowed mode og se om du finner noe.. Jeg fant nå ut at XBMC har en slik funksjon innebygget, så takker for det tipset. Nå gjenstår det bare å finne en grei måte å styre XBMC uavhengig av mus og tastatur. Men det blir vel gjerne en ny tråd. Takk for hjelpen Sokkalf Lenke til kommentar
ninjacowgirl Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 Tror jammen meg de hadde ett system for dette, ihvertfall om en har android eller iphone\ipad. Fant xbmc-remote på android market. Virker som dette fungerer godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå