Gå til innhold

Skreddersydd dress

enurweb

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Begynner å nærme seg avreise mot Bangkok og reisefeberen er på vei :)

Selvom kanskje ikke folk her kjenner stoffnavnene/merkene som Tailor On Ten tilbyr på nettsiden sin så lurer jeg på hva som er å anbefale. 100% ull eller en blanding av ull og silke?

Jeg har tenkt å sikte meg inn på de dyreste stoffene de har å tilby og ser i prisoversikten at de 2 dyreste er enten 100% ull eller en mix av ull og silke. Lurer fryktelig på hva forskjellene er og om noen har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar

Silke/ull passer som regel bedre til varmere vær, mens ren ull passer godt til litt kjøligere vær. Når det er snakk om et så fint stoff som super 150's, som er det dyreste av de rene ullstoffene er det antagelig såpass tynt at det uansett vil passe dårlig til kaldt vær. Av de dyreste stoffene ser Holland & Sherry sin super 120's ut som det mest allsidige valget.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Javel, da har jeg spikret avtale med Thomas Mahon om MTM-dress, og en odd vest og bukse. Målene blir tatt 24.feruar. Han har dessverre ikke tid til å lage skjorter så jeg snoker litt rundt for å se hvem andre enn min elskede Harvie & Hudsom som kan være aktuelle. Men jeg må nok innom dem for å i alle fall få ett par av deres stripede.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Silke/ull passer som regel bedre til varmere vær, mens ren ull passer godt til litt kjøligere vær. Når det er snakk om et så fint stoff som super 150's, som er det dyreste av de rene ullstoffene er det antagelig såpass tynt at det uansett vil passe dårlig til kaldt vær. Av de dyreste stoffene ser Holland & Sherry sin super 120's ut som det mest allsidige valget.

Ja ikke sant! Må vel tenke på at enn bor i kalde Norge og nok skal stå en kald 17 mai i denne dressen noen ganger. Kjenner du til Holland & Sherry? Har hørt mange rundt om som skryter av VB.

Jeg skal ha vest inni dressen også. Er det ikke normalt med noe blandet stoff i vesten?

Lenke til kommentar

Javel, da har jeg spikret avtale med Thomas Mahon om MTM-dress, og en odd vest og bukse. Målene blir tatt 24.feruar. Han har dessverre ikke tid til å lage skjorter så jeg snoker litt rundt for å se hvem andre enn min elskede Harvie & Hudsom som kan være aktuelle. Men jeg må nok innom dem for å i alle fall få ett par av deres stripede.

Håper vi får se sluttresultatet! Spennende å høre hvordan det går uansett. Har du vurdert Dege & Skinner? Jeg vet ikke spesielt mye om dem annet enn at de har et godt rykte og at utstillingen de hadde i vinduet da jeg var i London i helgen så bra ut, men kanskje verdt å vurdere.

Ja ikke sant! Må vel tenke på at enn bor i kalde Norge og nok skal stå en kald 17 mai i denne dressen noen ganger. Kjenner du til Holland & Sherry? Har hørt mange rundt om som skryter av VB.

Jeg skal ha vest inni dressen også. Er det ikke normalt med noe blandet stoff i vesten?

Holland & Sherry er en kvalitetsprodusent. Vesten lages i samme stoff som dressen, men ryggen på vesten lages som regel i samme stoff som foret på dressen, slik som dette (ikke spesielt pen vest, men tok bare det første bildet jeg fant).

Lenke til kommentar

Håper vi får se sluttresultatet! Spennende å høre hvordan det går uansett. Har du vurdert Dege & Skinner? Jeg vet ikke spesielt mye om dem annet enn at de har et godt rykte og at utstillingen de hadde i vinduet da jeg var i London i helgen så bra ut, men kanskje verdt å vurdere.

Det regner jeg med dere får. Det er spennende dette, og håper det blir bra. Alltid litt nerver med i spillet når jeg er på vei til en ny skredder. Men det kan jo ikke gå så veldig galt, vel. Fritt valg av stil, og håndsydd og flytende canvas, working cuffs, og fritt valg av stoff og fôr. Men med begrensning at det er MTM, ellers er kvaliteten i følge Tom som på bespoke. Har meldt han at jeg vil gjerne ha stoff fra Holland & Sherry, noe ala det som er på bildene i en tan/rust/brunaktig farge fra H&S (første prøve i bilde 1 og andre i bilde to, eller som bildet av dressen - som jeg for øvrig ikke er så fornøyd med stilen på).

Jeg har en RTW skjorte av ypperlig kvalitet og to slips fra Dege & Skinner. Var innom butikken for noen år siden, og det er litt militær stil, mye regimentslips og sånt. Ikke noe som jeg ble umiddelbart grepet av.

Denne gang vil jeg ta meg mer tid til Gieves & Hawkes, og kjøpe en RTW dress hvis jeg finner noe som faller i smak. Vil også sjekke ut Oswald Boateng, selv om han er litt for ekstrem for meg.

Noen som har tips til gode skobutikker i London?

post-181154-0-87248500-1326219882_thumb.jpg

post-181154-0-25702800-1326219930_thumb.jpg

post-181154-0-00280300-1326220133_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det regner jeg med dere får. Det er spennende dette, og håper det blir bra. Alltid litt nerver med i spillet når jeg er på vei til en ny skredder. Men det kan jo ikke gå så veldig galt, vel. Fritt valg av stil, og håndsydd og flytende canvas, working cuffs, og fritt valg av stoff og fôr. Men med begrensning at det er MTM, ellers er kvaliteten i følge Tom som på bespoke. Har meldt han at jeg vil gjerne ha stoff fra Holland & Sherry, noe ala det som er på bildene i en tan/rust/brunaktig farge fra H&S (første prøve i bilde 1 og andre i bilde to, eller som bildet av dressen - som jeg for øvrig ikke er så fornøyd med stilen på).

Jeg har en RTW skjorte av ypperlig kvalitet og to slips fra Dege & Skinner. Var innom butikken for noen år siden, og det er litt militær stil, mye regimentslips og sånt. Ikke noe som jeg ble umiddelbart grepet av.

Denne gang vil jeg ta meg mer tid til Gieves & Hawkes, og kjøpe en RTW dress hvis jeg finner noe som faller i smak. Vil også sjekke ut Oswald Boateng, selv om han er litt for ekstrem for meg.

Noen som har tips til gode skobutikker i London?

C&J i Jermyn Street kan anbefales, det er to C&J butikker i den gata, gå gjerne til den minste, hyggligere betjening. Ellers så er det mange gode skobutikker i Jermyn Street generelt sett.

Lenke til kommentar

Dag: jeg var innom gieves & hawkes i Savile row på fredag, og jeg var innom shop-in-shoppen deres på selfridges på selfridges på lørdag. Begge hadde en del nytt inne som så fint ut, og de hadde også mye pent på salg fra høst/vinterkolleksjonen. Hvis du skal ha en rtw-dress ville jeg helt klart dratt innom ede & ravenscroft når du først er i området. Jeg ble hvertfall imponert over det de hadde igjen av h/v-kolleksjonen når jeg var innom i helgen, og hadde jeg funnet en dress i fargen jeg var ute etter i min størrelse ville jeg nok slått til. Tenkte det var greit å nevne, da e&r ofte blir litt oversett, selv om rtw-dressene deres ryktes å gi meget god valuta for pengene.

Edit: jeg var innom begge c&j-butikkene i jermyn st i helgen og jeg opplevde faktisk det motsatte av det rankiz sier.

Endret av fkm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dag: jeg var innom gieves & hawkes i Savile row på fredag, og jeg var innom shop-in-shoppen deres på selfridges på selfridges på lørdag. Begge hadde en del nytt inne som så fint ut, og de hadde også mye pent på salg fra høst/vinterkolleksjonen. Hvis du skal ha en rtw-dress ville jeg helt klart dratt innom ede & ravenscroft når du først er i området. Jeg ble hvertfall imponert over det de hadde igjen av h/v-kolleksjonen når jeg var innom i helgen, og hadde jeg funnet en dress i fargen jeg var ute etter i min størrelse ville jeg nok slått til. Tenkte det var greit å nevne, da e&r ofte blir litt oversett, selv om rtw-dressene deres ryktes å gi meget god valuta for pengene.

Edit: jeg var innom begge c&j-butikkene i jermyn st i helgen og jeg opplevde faktisk det motsatte av det rankiz sier.

Takk for tips begge to. Jeg kommer nok til å sjekke ut C&J i Jermyn Street, og Selfridges. Nå er det førts i slutten av februar jeg drar, da er det gjerne ikke mye salg, men det er det jo ikke noe å gjøre med.

Ede&Ravenscroft, er det i Savile Row eller Selfrigdes?

Lenke til kommentar

E&R har flere butikker i London, men den jeg var i ligger helt i enden av Savile row, kanskje 20-30 meter unna gieves & hawkes. Personlig ville jeg ikke giddet å dra innom selfridges hvis du uansett skal i g&h-butikken på Savile row. Den eneste grunnen til at jeg var der var at samboeren min skulle ditt. Hvis du skal innom et senter ville jeg mye heller dratt innom liberty of London enn selfridges, ettersom selfridges har veldig få merker som er av interesse for meg, men har du god tid skader det selvfølgelig ikke å ta en titt.

Lenke til kommentar

Takk for svar fmk. Skal sjekke den i Savile Row. Jeg har vært innom Selfrigdes flere ganger, men det har vært lite der som har interessert meg tidligere. Jeg har to og en halv dag i London denne gangen, og den siste halve må jeg innom Freud-museumet. Fordi det interesserer meg, og for å få fradrag på skatten;-). Så vil jeg innom Tate Modern, fordi jeg alltid er der når jeg er i London.

Derfor må jeg være litt gniten på hva jeg bruker tid på.

Lenke til kommentar

E&R har flere butikker i London, men den jeg var i ligger helt i enden av Savile row, kanskje 20-30 meter unna gieves & hawkes.

Enig ang E&R, de hadde mye pent. Meget bra salg var det også. Er forresten G&H, E&R osv i enden av Savile Row? Trodde det var starten jeg :tease: Mens Oswald Boateng, Richard James osv ligger i enden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...