Gå til innhold

Skreddersydd dress


enurweb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha fully canvassed i Oslo kan du vel kjøpe målsøm Corneliani eller Ermengildo Zegna hos Ferner ellers kan du få en skreddersydd dress hos Il Pantheon (til en betydelig høyere pris).

 

Både Ferner, Gunnar Øye L'Escalier og til og med Follestad (de har vel ikke akkurat mange, men..) har rtw-dresser som er canvassed. Alt av RTW hos Il Pantheon vil også være det. Regner med at man får det ved bespoke hos Oslo skredderstue, og man vil garantert få det hos F.M. Ramstad. I tillegg vil man kunne få det litt her og der alt ettersom hvilke dresser de forskjellige butikkene tilbyr. Man skal ikke så veldig langt opp i pris før man begynner å finne dresser som er hel- eller halv-canvassed.

 

Takk for utfyldig informasjon :thumbup: Men visste ikke at Follestad også haddde fullycanvassed? Er det da luxurylinjen til OJ?

Lenke til kommentar

Lignende priser hos il Pantheon også. Kommer selvsagt veldig an på stoffet.

 

 

Men det er vel for MTM? Tilbyr de bespoke også?

 

 

 

For å være helt ærlig regner jeg egentlig med at det TS kommer til å få er MTM det også.

 

Hvis du vil ha fully canvassed i Oslo kan du vel kjøpe målsøm Corneliani eller Ermengildo Zegna hos Ferner ellers kan du få en skreddersydd dress hos Il Pantheon (til en betydelig høyere pris).

 

Både Ferner, Gunnar Øye L'Escalier og til og med Follestad (de har vel ikke akkurat mange, men..) har rtw-dresser som er canvassed. Alt av RTW hos Il Pantheon vil også være det. Regner med at man får det ved bespoke hos Oslo skredderstue, og man vil garantert få det hos F.M. Ramstad. I tillegg vil man kunne få det litt her og der alt ettersom hvilke dresser de forskjellige butikkene tilbyr. Man skal ikke så veldig langt opp i pris før man begynner å finne dresser som er hel- eller halv-canvassed.

 

Takk for utfyldig informasjon :thumbup: Men visste ikke at Follestad også haddde fullycanvassed? Er det da luxurylinjen til OJ?

 

Ja, den ene dressen jeg har sett fra luxurylinjen til OJ var hvertfall halv-canvassed. Som sagt, de har nok ikke mange dresser som er det...

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Fikk svar nå på e-post fra Tailor on Ten her. De tar 5000 baht ekstra for det de kaller floating canvas, eller røfflig 1000 NOK ekstra.

 

Ulempen var som jeg fryktet at jeg ikke er i Bangkok lenge nok da de trenger 10 dager på jobben. Jeg flyr dog til Phuket for å være der 1 uke før jeg igjen returnerer til Norge via Bangkok flyplass. Spurte dem om det var noen som helst mulighet for å få levert den ferdige dressen på flyplassen som jeg kunne plukke opp slik at de får sine 10 dager.

 

 

PS. de får også inn stoff fra Scabal og John Cavendish som foreløpig ikke ligger på hjemmesiden enda. Den blir snart oppdatert.

Endret av enurweb
Lenke til kommentar

Var ikke så veldig interessert i klær da jeg kjøpte dressen så spurte ikke.

Men ha det gøy med snømannen. Er dessverre ikke noe snø her hvor jeg bor, :ermm:

 

Du kan skjekke om en dress er fully canvassed ved å stikke en nål igjennom rundt brystpartiet. Hvis du kjenner et tredje lag immelom er den canvassed, gjør du det samme nedenfor det nederste knappehullet og du IKKE kjenner et tredje lag, betyr det at den bare er halvt canvassed.

Lenke til kommentar

Fikk svar nå på e-post fra Tailor on Ten her. De tar 5000 baht ekstra for det de kaller floating canvas, eller røfflig 1000 NOK ekstra.

 

Ulempen var som jeg fryktet at jeg ikke er i Bangkok lenge nok da de trenger 10 dager på jobben. Jeg flyr dog til Phuket for å være der 1 uke før jeg igjen returnerer til Norge via Bangkok flyplass. Spurte dem om det var noen som helst mulighet for å få levert den ferdige dressen på flyplassen som jeg kunne plukke opp slik at de får sine 10 dager.

 

 

PS. de får også inn stoff fra Scabal og John Cavendish som foreløpig ikke ligger på hjemmesiden enda. Den blir snart oppdatert.

 

Jeg ville blitt overrasket hvis de ikke leverer den på flyplassen. Ulempen med det er at du ikke får tatt nye mål underveis. Hør med de om det er verdt prisøkning kontro muligheten for at det blir suksess.

Lenke til kommentar

Det er i grunnen min frykt også at jeg ikke får en siste prøving av dressen dersom den leveres på flyplassen. Jeg kommer inn med fly fra Phuket liksom 23.30 på kvelden og har ett par timer før flyet til Norge går. Får eventuelt håpe de har en sikker plass å legge fra seg dressen til jeg henter den dersom jeg går for den løsningen :)

Lenke til kommentar

Jeg vet det da. Jeg lurte på hvordan man finner ut om den er bespoke eller mtm...

 

Ut i fra hvordan du formulerte deg skulle spørsmålet ville man tro at spørsmålet var om hvordan man kan skjekke om en dress er canvassed.

 

Og hvis du hadde giddet å lese tråden hadde du sett at han allerede har oppklart hva han lurte på :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ny mail fra Tailor on Ten... De vil ikke droppe noe dress på flyplassen da det ikke er sikkert nok samt at løsningen min går altfor mye utover kvaliteten. Egentlig litt betryggende at de bryr seg om de tingene og ikke bare penger.

 

 

Så det blir ingen floating canvas jakke på meg i denne omgang.

 

Hvor lenge kan enn forvente at en fused jakke holder seg fin om man tar godt vare på den? Og vil det se skikkelig teit ut når den først begynner å hangle?

Plutselig ble disse spørsmålene veldig relevante da jeg må vite dette før jeg legger altfor mange tusenlapper i dressen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...