aleksanders Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Heisann. Jeg har anskaffet meg en brukt Alienware Area 51 ALX til en grei penge Spec: i7 920 2,67ghz 6gb ddr3 1333 mhz 1TB HDD 2 x AMD 5970 2GB skjermkort i crossfire Problemet mitt er: Da jeg spiller nye spill som krever mye resurser (feks BF3) så slår pcen seg av. Den slår seg av uten å gi blåskjerm. Feilkode/ ID: 41. En generell strømfeil, samme feilen får du i eventviewer hvis du slår av pcen med av/på knapp. Jeg har stilt inn at den ikke skal restarte ved crash dump, men slår seg rett av, og starter windows med en gang. Samme feilen får jeg hvis jeg kjører 3DMark på grafikktestene. Skjermkortene er prøvd å ta ut ett og ett, samt å bytte på hvilket som står i maskinen. Så jeg tror ikke det er skjermkortene. Jeg tror det er strømforsyninga som er for liten, eller ødelagt, siden det virker som et "strømkutt". Jeg har testet alt sammen, alle testprogrammer som memtest osv osv osv.. og div diagnoseverktøy fra Alienware. Alle drivere er oppdaterte, samt BIOS. Alle testene jeg har kjørt viser OK/ingen feil. Noen som har gode forslag? Endret 16. desember 2011 av aleksanders Lenke til kommentar
jonraven Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Sjekk kondensatorene på hovedkortet først. De som ligner på ølbokser, se om de er sprukket på toppen, evt om de har lekket (brun flekk på toppen) Lenke til kommentar
aleksanders Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 Har sjekka over HK. Klarer ikke å se noe skader på det.. Andre forslag? Lenke til kommentar
Sowny Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Kanskje det er for varmt? Lenke til kommentar
aleksanders Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 Ikke for varmt nei. PCen rekker ikke å bli varm før den slår seg av. Skjermkortet når 90 grader, men resten ligger på rundt 50. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) 90 grader? Ikke for varm? what. Skaff deg bedre kjøling før skjermkortet smelter. Endret 16. desember 2011 av Extremer Lenke til kommentar
aleksanders Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 90 grader så smelter ikke kortet. Det er ATI/AMD. De er kjent med høy temperatur. hw.no sin test fikk de 88 grader på kortet. Lenke til kommentar
aleksanders Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 Ingen som kan tenke seg til hva det er? Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Siden du får reboot uten BSOD, vil jeg gjette HK eller PSU. Du kan sjekke spenningene fra PSU'en, men etter min erfaring kan de være fine samtidig som PSU'en er problemet. Enkleste hadde vært om du har en annen PSU du kan teste med. Lenke til kommentar
aleksanders Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 Den som står i er en 850w. Det er ikke bare bare å låne seg en på feks 1000w. Lenke til kommentar
Loxxo Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Den som står i er en 850w. Det er ikke bare bare å låne seg en på feks 1000w. Om du har noen venner som er greie og har en "ok" pc kan du jo spørre fint om å få låne deres til å prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå