UrNils Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Som tittelen forteller så prøver jeg å oppgradere en flett ny iPhone 4s til iOS 5.0.1 (fra iOS 5). Jeg velger å gjøre dette via iTunes, men får opp feilmelding fra iTunes om at "Telefonen kan ikke oppdateres, firmware er ikke kompatibel". Har googlet og søkt en del rundt i diverse fora for å se om flere sliter med samme feil, men det eneste jeg finner er folk som får denne feilmeldingen når de forsøker å downgrade telefonen. Eller folk som har dette problemet på grunn av at telefonen er jailbreaket. Ingen av delene er tilfelle her. Har ikke prøvd å oppgradere On The Air, og ønsker helst å bruke iTunes. Har oppgradert flere iPhone 4 på denne måten tidligere uten å få den samme feilmeldingen. Noen som har vært borti det samme? Fins det en løsning på problemet? PS! Jeg har selvfølgelig prøvd på flere PC'er og har admin-rettigheter på brukeren. Lenke til kommentar
jaricho Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Hvorfor må du ha 5.0.1 ? Lenke til kommentar
UrNils Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 Hvorfor må du ha 5.0.1 ? Irrelevant. Jeg søker en løsning på problemet, ditt innlegg blir dermed ubrukelig. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Litt uklart hvordan du prøver å oppgradere her, men gjør du det manuelt? I så fall må du laste ned den spesifikke oppgraderingen for 4S, og ikke den du har brukt for iPhone 4. Endret 16. desember 2011 av eisa01 Lenke til kommentar
UrNils Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 Litt uklart hvordan du prøver å oppgradere her, men gjør du det manuelt? I så fall må du laste ned den spesifikke oppgraderingen for 4S, og ikke den du har brukt for iPhone 4. iTunes (v.10.5.2.11) ble installert i dag på min maskin og jeg har ikke brukt min egen maskin til oppgradering tidligere. iTunes "popper" opp en melding om at oppgradering til iOS 5.0.1 er tilgjengelig når jeg plugger inn telefonen, og jeg får valget om å oppgradere. Oppgraderingen lastes tilsynelatende ned, men med en gang den er ferdig nedlastet dukker feilmeldingen opp. Siden iTunes detekterer telefonen når den koples til så skjønner vel iTunes hvilken oppdatering den skal laste ned? Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Ja, da er ikke det feilen. Lenke til kommentar
jaricho Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Joda, bare hyggelig Lenke til kommentar
UrNils Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Manuell oppgradering ble løsningen. Edit: Skriveleif Endret 16. desember 2011 av UrNils Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå