Hoikka Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Hei, flytter i et nytt hus til helga uten nett, utenfor bygda jeg bor i, og trenger et midlertidig nettverk over jula. Får fiber i januar-fabruar, så ikke noe permanent. Tenker meg å skaffe noe lignende Telenor og Ice sitt trådløse nett, men er veldig usikker på hvordan dem fungerer til spilling og stasjonær data. Trenger bare nettverk til en data, men foretrekker å ha litt hastighet på nettet. Noen som har tips til hva jeg kan skaffe?? Har ikke telefonkabel eller noe sånt til huset, og bor litt øde til, så jeg antar jeg må ha noe trådløse greier... Takk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Hvis du har mobil med muligheter for bredbånd og trådløsnett, så kan du abonnere på et av de tilbudene hvor man får 3 måneder "ubegrenset bruk". Setter du opp tethering så vil du bruke mobilen som trådløsrouter. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Der jeg bodde tidligere var det ikke mulighet for nett i veggen i det hele tatt. Løsningen ble et firma som heter NettStar. De har trådløse sendere rundt om kring og gir nett via noe som ser ut som et parabolhode. Nå dekker de bare deler av Hordaland, men kan jo hende det finnes lignende firma i nærheten av deg. De er dyre og gir bare "ok" nett, men de har ingen begrensning på bruk eller noe sånt og er sikkert en god midlertidig fiks mens du venter. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Om du har OneCall så har du fri data bruk frem til 1 april. Evt om du har en ekstra mobil som støtter 3G og kan brukes som modem, så kan du tegne det minste abbonementet til onecall, som koster rundt 100kr mnd, og da er uten noen bindig så vidt jeg vet Bruker selv en Nokia N8 med OneCall abb her jeg sitter på jobb, kjører wlan mellom mobil og pc Fungerer greit, noe tregt, men er ikke verdens beste dekning her heller. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Der jeg bodde tidligere var det ikke mulighet for nett i veggen i det hele tatt. Løsningen ble et firma som heter NettStar. De har trådløse sendere rundt om kring og gir nett via noe som ser ut som et parabolhode. Nå dekker de bare deler av Hordaland, men kan jo hende det finnes lignende firma i nærheten av deg. De er dyre og gir bare "ok" nett, men de har ingen begrensning på bruk eller noe sånt og er sikkert en god midlertidig fiks mens du venter. Et annet firma som driver med sånt er DirectConnect, kjenner noen som har det, og det er grei hastighet så lenge signalet er bra Mener å huske det er noe slags 4G nett det kjøres på, uten at jeg skal si det helt sikkert. Lenke til kommentar
HFidelity Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Om du har OneCall så har du fri data bruk frem til 1 april. Evt om du har en ekstra mobil som støtter 3G og kan brukes som modem, så kan du tegne det minste abbonementet til onecall, som koster rundt 100kr mnd, og da er uten noen bindig så vidt jeg vet Bruker selv en Nokia N8 med OneCall abb her jeg sitter på jobb, kjører wlan mellom mobil og pc Fungerer greit, noe tregt, men er ikke verdens beste dekning her heller. Har prøvd denne løsningen selv(onecall), pingen var alt for høy til å kunne spille noe som helst online. Det skal nevnes at jeg ofte satt på buss når jeg prøvde dette, er sannsynligvis bedre i et hus. Kan faktisk sjekke^^ Edit: Bor i oslo: 83MS -> UIO.no 176MS -> UIT.no For å få OneCall mobildata gratis, kan du tegne et onecall faktura abbonnement(0krmnd) og deretter legge til fri bruk av mobildata(0kr). Endret 16. desember 2011 av HFidelity Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 Har OneCall abonnement, men har ingen telefon for øyeblikket, tenker å skaffe en HTC eller Samsung snart. Bor i en liten plass i Finnmark så det er veldig begrenset med muligheter. Skal ringe noen firmaer og høre med muligheter for nett. Noen som har tips til eventuelle firmaer som kan levere et nett ut dit??? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Jobber i Hønefoss, laveste ping jeg fikk mot UIO er 50ms. Så det var litt bedre her, men ikke mye hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå