bituser Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Heisann folkens Fått i oppdrag av kunde og sette opp en NAS løsning, de har online backup men vil kjøre NAS i tilegg som de skal ha i en byggining over veien. Letet litt om det fantes eksterne trådløse NAS harddisker hos norek men de har ikke slikt. Tenkte da på og sette opp en pc med trådløst kort med freenas innstallert men er det noe å satse på`? Hvilken andre muligheter har jeg? Endret 16. desember 2011 av bituser Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Nå spørs det jo på mengden data som skal overføres frem og tilbake, men å kjøre en NAS trådløst høres ut som en særdeles dårlig plan. Båndbredden og stabiliteten som trengs er ikke akkurat tilstede på trådløst. Det beste blir å koble en kablet NAS inn i eksisterende nettverk. Det er en grunn til at trådløse NAS ikke akkurat er lett tilgjengelig, for å si det slik Lenke til kommentar
bituser Skrevet 19. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2011 Takk for svar, har funnet en løsning som var trådløst. Kunden ville ikke ha noe annet enn trådløs løsning så da må man jo følge kundens ønsker Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Etter en del år med kunderelatert arbeid kan eg si at kunden ikke alltid har rett. Om det er du som selger dette til kunden vil du kunne risikere å måtte drive support på en dårlig løsning, og enten klarer du ikke å hente inn dette i form at timefakturering, eller så klarer du å fakturere for tidsbruken men stilles i dårlig lys pga dårlig levert løsning/produkt og manglende fraråding av løsningen. Til nettverksbasert lagring ville eg aldri ha levert en trådløst løsning med mindre det er spesielle behov(ikke det samme som spesielle ønsker) og en skriftlig ansvarsfraskrivelse Lenke til kommentar
bituser Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Etter en del år med kunderelatert arbeid kan eg si at kunden ikke alltid har rett. Om det er du som selger dette til kunden vil du kunne risikere å måtte drive support på en dårlig løsning, og enten klarer du ikke å hente inn dette i form at timefakturering, eller så klarer du å fakturere for tidsbruken men stilles i dårlig lys pga dårlig levert løsning/produkt og manglende fraråding av løsningen. Til nettverksbasert lagring ville eg aldri ha levert en trådløst løsning med mindre det er spesielle behov(ikke det samme som spesielle ønsker) og en skriftlig ansvarsfraskrivelse Hei Skal sies at jeg kom med mange mot argumenter angående denne trådløse løsningen her, men Pga hvordan bygget var satt opp var det enkleste måten og sette opp trådløs. Varslet selsakt kunden om at dette kunne by på problemer og ustabilitet men på vegne av dette ville kunden fortsatt sette opp dette trådløst /Stian Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Får håpe det går bra da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå