Gå til innhold

Christopher Hitchens er død....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En trist nyhet å få på en fredags morgen.

Verden har blitt fattigere. Jeg har blitt fattigere.

Av glede og respekt vil jeg bruke alt denne mannen har lært meg,

i kampen mot ignoranse, intolleranse og religiøst dogma.

Comrades, friends, I salute you. Cheers

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

Virkelig en trist dag. Jeg hadde enormt mye respekt for denne mannen, og han har lært meg mye.

En av de siste virkelig store intellektuelle vi hadde.

Takk for alt Christopher Hitchens.

Endret av Slettet-lQle7N2M
Lenke til kommentar

Christopher Hitchens var en smart mann, jeg fulgte han gjennom mange år som ateist. Men den triste saken er at han ikke var så rasjonell i bunnen. Alle poengene han la frem gav en dyp og "stikkende" følelse av korrekthet og det skjærte i sjela når han snakket, men under careful scrutiny så feilet han alltid. I dybden tok han alltid feil, fordi han generaliserte for mye, han tok for bredt utgangspunkt i alt han snakket om, detaljene han beskrev var satt ut av sammenheng. Det er lett å ta en smart mann for å være klok.

Jeg likte han, det skal dog sies, fulgte med han lenge. Men han tok grufullt feil. Pga hans popularitet og hans retoriske evner så vil mange dog ikke like det jeg skriver om han. Det er helt naturlig.

Popularitet handler om følelser, ikke om å være rasjonell. Så jeg forventer sikkert at noen følsomme mennesker kommer og skal skyte meg nå. :ph34r:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg så på ett av hans siste intervjuer, der de snakket om at, om der kom noen merkelige inrømmelser eller historier fra hans "deathbed", så sa hitchens at en ikke skulle tro det.

Jeg synes det er synd at han forlot verden i en skråsikkerhet på at gud ikke eksisterer, her sitter jeg og vet at gud eksisterer. Det er utrolig leit, det er leit å gå i grava med skråsikkerhet på noe som er usant. Ufattelig leit.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vil gjerne legge til en fin tribute fra The Onion.

@LonelyMan Og når du eller en av dine kjære dør så kan alle andre relgiøse fra alle andre religioner si at det var synd du eller din kjære tok grufult feil. Thanks for your contribution, now please move along.

"People are frightened of death, and the central lie of all religion is that there’s a cure for this and an exception we’ve made in your own case: an eternal life offered if you make the right propitiations and the right abjections. Well, I’m sorry. I think that it's the height of immorality to lie to people like that. That’s why [religion] survives."

http://www.youtube.com/watch?v=_7Hi_Wtvx9I

Lenke til kommentar

Jeg synes det er synd at han forlot verden i en skråsikkerhet på at gud ikke eksisterer, her sitter jeg og vet at gud eksisterer. Det er utrolig leit, det er leit å gå i grava med skråsikkerhet på noe som er usant. Ufattelig leit.

Ja hadde han akseptert den flyvende tekoppen som gud og herre hadde alt ordnet seg.

Lenke til kommentar

Ja hadde han akseptert den flyvende tekoppen som gud og herre hadde alt ordnet seg.

Å fortelle noe på en lettvint måte gjør ikke ett annet argument svakere. "tekoppen" høres ikke noe særlig seriøst ut. Dette er også ett eksempel på ting som kan høres rasjonelt ut, men som i bunn og grunn er dårskap.

Hitchens brukte også slike skildringer som du bruker her nå, sånne lette humoristiske, men som ikke gir mening i det hele tatt når en går i dybden på det. Det var flott at du kom innom tråden slik at jeg fikk statuert ett eksempel på skildringa jeg gav over.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke lag falske kvoteringer på meg ditt dåsehue.

Så så.

Hva hadde du forventet deg når du ikke ser at tekopper, røde drager, allaah, manitou og zevs har akkurat like stor troverdighet som den gud du selv tror på? Det var jo akkurat dette latterlige faktum Hitchens påpekte i det meste av sitt voksne liv og som du, fordi du selv tror på den kristne gud og derfor er uærlig nok til å tillegge den guden flere egenskaper og mer troverdighet enn alt annet til sammen, ikke evner å se....

"I mine år som ateist"... Hva ønsker du liksom å oppnå med slike kommentarer i denne tråden? At rasjonell logikk, fornuft og kritisk tenkning er sludder i forhold til gudelige påstander og fantasi bevis? At du er smartere enn alle andre fordi du tror på gamle renspikkede påstander som du bruker din fantasi som bevis for det føleriet du har til den gud du tror eksisterer? Tenk deg litt om er du snill.....

OG lag din egen tråd om hva du tenker om det! Denne tråden er til ære for Christopher Hitchens, som faktisk er en person som har lært mange å tenke rasjonelt, fornuftig og kritisk og en av de få som har turt å tale de religiøse midt i mot. Skal du kritisere Christopher Hitchens så lager du en egen tråd om det, det står deg helt fritt å gjøre. Det som ikke står deg fritt å gjøre er å ødelegge denne tråden med din "smarthet" som tidligere ateist. Så ikke gjør det er du snill.

Lenke til kommentar

Christopher Hitchens var en smart mann, jeg fulgte han gjennom mange år som ateist. Men den triste saken er at han ikke var så rasjonell i bunnen. Alle poengene han la frem gav en dyp og "stikkende" følelse av korrekthet og det skjærte i sjela når han snakket, men under careful scrutiny så feilet han alltid. I dybden tok han alltid feil, fordi han generaliserte for mye, han tok for bredt utgangspunkt i alt han snakket om, detaljene han beskrev var satt ut av sammenheng. Det er lett å ta en smart mann for å være klok.

Jeg likte han, det skal dog sies, fulgte med han lenge. Men han tok grufullt feil. Pga hans popularitet og hans retoriske evner så vil mange dog ikke like det jeg skriver om han. Det er helt naturlig.

Popularitet handler om følelser, ikke om å være rasjonell. Så jeg forventer sikkert at noen følsomme mennesker kommer og skal skyte meg nå. :ph34r:

Hva tok han feil om? Du prater jo bare vissvass.

Lenke til kommentar

Jeg har sett mye på Christopher Hitchens og diskusjonene han hadde.

Han var utrolig god til å argumentere, og hans kommentarer traff som regel spikeren mitt på hodet. Hadde veldig mange gode poenger, som andre igjen også kan ta i bruk i en debatt.

Christopher Hitchens lever nå i alle fall i beste velgående på internett. =) Og nå slipper han religion og religiøse mennesker, samt kreft, så han kan umulig ha det vondt. =) :p

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...