Gå til innhold

Hvordan få kontakt med SQL server fra nett (LØST)

Itw

Anbefalte innlegg

Hei

Har en maskin som kjører en sql server med ett program på.

Dette programmet ønsker vi og kunne kontakte hvor enn vi er i Verden.

Det jeg har gjort er og åpne port 1433 i brannmuren på routern, skrudd av brannmuren i windows, men når jeg konfigurerer programmet til og kontakte vår eksterne IP på fra ett annet nett får jeg ikke kontakt.

Har googlet meg fram til at det må være instilingene i sql servern som er feile, noen guide hvordan den settets rettt opp?

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Ja lokale ip er 192.168.0.25 og har satt porten 1433 opp mot denne ip'n.

Virker som det er en innstilling i sql som ikke stemmer, da jeg fjernstyrer maskinen via vnc fra ett annet nett uten problemer, og da har jeg gjort det likedan for og åpne porten mot vnc så det fungerer.

Dette funket:

1. Open SQL Server Network Utility, set the TCP/IP Enabled and set a PORT to use.<br style="color: rgb(25, 25, 112); font-family: Verdana, Arial, Helvetica; background-color: rgb(220, 220, 220); font-size: small; ">2. If you have a Router (Port Forward the IP of your PC where your SQL Server is Installed)<br style="color: rgb(25, 25, 112); font-family: Verdana, Arial, Helvetica; background-color: rgb(220, 220, 220); font-size: small; ">3. Now if your Internet IP is STATIC (Use DDNS service of your router) and if your Internet IP is DYNAMIC (Proceed to next step)<br style="color: rgb(25, 25, 112); font-family: Verdana, Arial, Helvetica; background-color: rgb(220, 220, 220); font-size: small; ">4. Now after doing step 1-3 your SQL Server already has an internet connectivity so you must go to the Client PC from which you want to use (sample your server is Office PC and your client is your Home PC) OPEN "CLIENT NETWORK UTILITY"<br style="color: rgb(25, 25, 112); font-family: Verdana, Arial, Helvetica; background-color: rgb(220, 220, 220); font-size: small; ">5. Open Alias TAB, Click ADD, Enter your SERVER ALIAS (Any name you want to use)<br style="color: rgb(25, 25, 112); font-family: Verdana, Arial, Helvetica; background-color: rgb(220, 220, 220); font-size: small; ">6. In Network Libraries select TCP/IP<br style="color: rgb(25, 25, 112); font-family: Verdana, Arial, Helvetica; background-color: rgb(220, 220, 220); font-size: small; ">7. In Connection Parameters - Server name = (your servers internet IP address)<br style="color: rgb(25, 25, 112); font-family: Verdana, Arial, Helvetica; background-color: rgb(220, 220, 220); font-size: small; ">8. Click Dynamically determine port and ENTER THE PORT # (the port you set from router)<br style="color: rgb(25, 25, 112); font-family: Verdana, Arial, Helvetica; background-color: rgb(220, 220, 220); font-size: small; ">9. Basically where done... OPEN SQL Server Enterprise Manager then Register your DATABASE!

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...