Gå til innhold

Idioter: Kommer de til Valhall eller Nidheimen?

Anbefalte innlegg

Dette lurer jeg litt på.

På den ene siden tror jeg at en idiot er mer typen til å daue i væpna konflikt, enn en luring (ergo Valhall).

På den andre siden er jo Odin Allfader en "vis" kar, som man antagelig må tolke som "ikke idiot".

For ham må det da være ulidelig frustrerende å være omgitt av naut.

Skjønt, i og med at Tor er teit, så har han kanskje innfunnet seg litt med det hele.

Kanskje har han endog lært seg å leve med idioter, og det å holde sin idiot-forakt skjult, spesielt med tanke på at han vet at når Ragnarok kommer så er eneste sjangse for at det skal kunne bli noen frelse utav det, at han ikke forteller at alle dauer, men isteden juger og sier at de gode gutta vinner.

Slik sett kan man vel si at i det store og det hele, så er selv en idiot nyttig, på sitt vis.

Det gjelder bare å bruke ham i frontlinjeposisjon, hvor han dauer kjappest mulig slik at man slipper å bekymre seg for konsekvensene av videre fuckup fra den siden.

Hva mener føler dere om denne saken akkurat nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I all verden...

Det er liten relasjon mellom det å være idiot og det å dø i kamp, ei forteller det stort om nokons kvalifikasjoner i det hele.

Det er derfor rimelig lite relevant å undres over om Odin er irritert uten å gå gjennom bakgrunnshistorien til alle som har dødd i kamp for utdannelse eller annet for å legge til grunn om vedkommende var idiot eller ei.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Jeg føler at det er VELDIG stor relasjon mellom det å være idiot, og det å dø i kamp!

For det er det altså!

Og det forteller ALT om Nokon (hvem er Nokon, forresten) sine kvalifikasjoner, fordi hvis han var skald eller kunne noe annet enn å være dum, da hadde han ikke blitt sendt ut for å dø i kamp!

Så det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...