Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fortsatt ikke komt over exen. Over 1 år siden brudd.

Anbefalte innlegg

heisann.

Har seg slik at jeg har fortsatt ikke komt over exdama, etter 1 år og 1 mnd. vi var sammen ca 1 år og 3? mnder, men vi "holdt på" ca 4-5 mnder før vi vart sammen. Sliter ofte kveldene, klarer ikke og slutte og tenke på henne. Vet ikke hvordan jeg skal få sagt det til henne, og vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Vi snakker fortsatt en del i sammen. Hun ringer meg og jeg ringer henne. Vi er gode venner, kansje det er det som er problemet?

Men har seg slik at jeg vil så gjerne ha henne tilbake! Vart slutt på grunn av avstand. Er ikke så langt i mellom, ca 2 timer. Men i ettertid, så har jeg fått meg lappen, og bil og alt, så og reise dit hadde ikke vært noe problem får min sin del nå. Av og til kan det virke som at hun er litt interisert enda. Bla, i sommer, så fikk jeg meg ny dame, får jeg trodde jeg var komt over exdama, noe som viste seg at jeg ikke var. Fikk en følelse av at noe ikke stemte, og fikk på en måte følelsen av og være "utro" og klarte ikke og stoppe og tenke på henne, så det var ikke lenge det forholdet varte. Og exdama virket noe "sjalu" når jeg fikk meg ny dame.

Men nå har jeg ikke peiling på hva jeg skal gjøre. savner henne noe sinnsykt. Noen gode tips folkens?

Hadde varmet hjertet mitt veldig mye!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du snakket med henne om det? Skader vel kanskje ikke å høre hennes side av saken. Og siden det ikke var noe "dårlig" brudd som skilte dere, virker det som det ikke er noe dårlig blod mellom dere to nå, siden du nevner at dere snakker sammen fortsatt.

Riktignok kan det kanskje være litt vanskelig å komme innpå temaet nå, så lenge etter bruddet. :p

Men jeg ønsker deg all lykke til videre. Kjip situasjon!

Lenke til kommentar

Slik jeg forstod det slo dere opp på grunn av avstanden. Hvis dere ellers ville vært sammen, og du nå har fått deg bil, synes jeg i hvert fall det er verdt å snakke om det. Kanskje er hun over deg for lenge siden, men så lenge du savner henne så inderlig, synes jeg du skal gjøre deg selv en tjeneste og lufte tankene for henne. Da har du i hvert fall gjort ditt, og slipper å tenke noe mer over hva som kunne vært.

Lenke til kommentar

Tusen takk! Og takk får gode råd TheMartine :)

Skal ta og prøve rådene deres. Håper sellfølgelig på det beste. Men og kutte kontakten tror jeg blir svært tungt om hun ikke føler noe får meg. Hun har støttet meg igjennom alt, så det blir svært vanskeli :(

Lenke til kommentar

du gjør deg selv en tjeneste om du kutter henne ut. Da går det fortere enn du aner å komme over henne. Da glemmer du etterhvert hvordan hun ser ut( det skarpe bildet i hode forsvinner)etc. Prøv å tenke negative ting om henne.

Men tror dere har mulighet om du manner deg opp fort og får snakket skikkelig med henne :) La oss høre hvordan prosessen går da ! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg er en romantiker, og jeg skjønner godt situasjonen du er i. Min anbefaling er at du sier det slik som det er. Da kan det kun gå to veier. Skulle det værste skje, får du ivertfall et svar. For min del er det å ikke vite som sliter mest.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det du beskriver er nettopp grunnen til at man ikke, jeg gjentar ikke skal ha kontakt med eksen sin. Man kan ha kontakt med eksen sin etterhvert, men ikke før at begge partene har kommet seg videre i livet. Du har tydeligvis ennå følelser for henne, og disse forsvinner ikke med mindre du dropper henne eller får deg en kjæreste som du blir hodestups forelsket i og får det bra med.

Jeg vet godt hvordan du har det. Eksen min gjorde det slutt med meg etter tre år, og jeg valgte å beholde vennskapet med henne. Følsene forsvant aldri, og jeg hadde en ganske jævlig periode ettersom hun stadig vekk involverte seg med andre gutter på forskjellige måter. Jeg brydde meg heller lite om andre jenter enn henne.

Det hele endte med at hun fikk seg ny type og begynte å bruke all tiden sin på han. Før eller siden vil eksen din få seg ny type, og da tvinges du til å kutte kontakt med henne. Etter noen måneder uten kontakt vil du allikevel føle at det ikke var så ille allikevel.

Men det er ikke meningen å være slem på noen måte, men det å forsøke på nytt etter det har blitt slutt fungerer ofte dårlig.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Det du beskriver er nettopp grunnen til at man ikke, jeg gjentar ikke skal ha kontakt med eksen sin. Man kan ha kontakt med eksen sin etterhvert, men ikke før at begge partene har kommet seg videre i livet. Du har tydeligvis ennå følelser for henne, og disse forsvinner ikke med mindre du dropper henne eller får deg en kjæreste som du blir hodestups forelsket i og får det bra med.

Jeg vet godt hvordan du har det. Eksen min gjorde det slutt med meg etter tre år, og jeg valgte å beholde vennskapet med henne. Følsene forsvant aldri, og jeg hadde en ganske jævlig periode ettersom hun stadig vekk involverte seg med andre gutter på forskjellige måter. Jeg brydde meg heller lite om andre jenter enn henne.

Det hele endte med at hun fikk seg ny type og begynte å bruke all tiden sin på han. Før eller siden vil eksen din få seg ny type, og da tvinges du til å kutte kontakt med henne. Etter noen måneder uten kontakt vil du allikevel føle at det ikke var så ille allikevel.

Men det er ikke meningen å være slem på noen måte, men det å forsøke på nytt etter det har blitt slutt fungerer ofte dårlig.

Nå slo de jo opp pga. noe som ikke lenger er relevant (avstand, nå som TS har fått lappen og bil), og det virker som de fortsatt er gode venner, da er det jo verdt et forsøk.

Til TS: Om hun ikke var i det minste litt interessert i deg, hadde hun ikke giddet å henge med eksen i over et år etter dere slo opp, sånn tenker i hvert fall jeg. Go for it, du skylder deg selv det.

Lenke til kommentar

takker får alle svar. alle svarene har vært gode.

har ikke fått snakket med henne om det enda, vil helst gjøre det face to face, men har ikke sett meg tiden til og reise inn og gjør det enda. Har vært så mye stress :p

men skal heller si i fra når jeg har snakket med henne :) er hvert et forsøk hvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...