Gjest medlem-1432 Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Sover kun på en madrass som står rett på gulvet. Oppdaget til min skrekk at det er fullt av mugg på veggen mellom madrassen og veggen. Har googlet litt og forstår at det kan være ganske vanlig pga det ikke kommer noe luft til, og det blir fukt osv. Men hva skal jeg gjøre nå? Vaske bort synlig mugg med klorin f.eks? vaske hele soverommet med klorin? og hva med madrassen? var så ekkelt. Og, der jeg bodde før sov jeg på samme madrass, men der var det ikke tegn til mugg eller noen ting. Så hvorfor ble det sånn nå? hva bør jeg gjøre, er det helsefarlig å sove på madrassen eller i soverommet? Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Sover kun på en madrass som står rett på gulvet. Oppdaget til min skrekk at det er fullt av mugg på veggen mellom madrassen og veggen. Har googlet litt og forstår at det kan være ganske vanlig pga det ikke kommer noe luft til, og det blir fukt osv. Men hva skal jeg gjøre nå? Vaske bort synlig mugg med klorin f.eks? vaske hele soverommet med klorin? og hva med madrassen? var så ekkelt. Og, der jeg bodde før sov jeg på samme madrass, men der var det ikke tegn til mugg eller noen ting. Så hvorfor ble det sånn nå? hva bør jeg gjøre, er det helsefarlig å sove på madrassen eller i soverommet? Vask bort all overflate mugg og pass på at området du ser har mugg ikke blir tildekt mer. Ikke for å skremme deg, men det går til en viss grad før man faktisk må begynne å erstatte panel/vegg. Madrassen tror jeg ville gått i søpla. Grunnen til at det er kommet mugg nå og ikke før kan være gulvtypen som gjør at det utvikler mugg. Men ja, det er helsefarlig å sove på rom med mugg. Men det er visse grenser, så tenker du ikke skal bekymre deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Vask veggen der det er mugg, og bytt ut madrassen. Pass på at madrassen ikke ligger mot yttervegg, eller rett ned på gulv mot bakke (ikke varmt rom under). Lenke til kommentar
tvv Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Hei Som alle sier her så blir det for lite lufting, men hvofor ikke kjøpe en madrass som har ben i alle fall så slipper du å bekymre deg? Kast madrassen og vask godt! Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Jo takk for svar. Skal vaske senere i dag, og madrassen skal kastes. Jeg kom også til å tenke på at persiennerene på vinduet er konstant nede, og vinduet sjeldent oppe på vinteren. Bør jeg begynne og la dagslys slippe inn, og kansje lufte litt også? Jeg syns ikke luften kjennes tung ut der inne, har døra litt oppe hele tiden. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Tror ikke jeg fikk vasket alt bort, for muggen gikk jo oppover veggen, og helt nederst er det strømledning, og muggen gikk under den ledningen. Tanken på å legge seg der igjen frister lite, jeg vurderer rett og slett å lete etter ny leilighet nå, selv om jeg bare har bodd her noen mnd. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Høres ut som om du bor i en båt – uten noen av båtlivets fordeler! Forstemmende. Få madrassen opp av gulvet, en vanlig sengebunn gjør underverker. Dette er et kjent triks som gjør susen selv i de mest kondensutsatte båter. Du må også lufte mer for å bli kvitt fukten, så får du heller leve med at dette øker oppvarmingsutgiftene en smule. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Har kastet nevnte madrass, og skal nå ta i bruk en reservemadrass jeg har til jeg eventuelt får kjøpt meg ordentlig seng. Kommer til å sette madrassen opp hver dag. Men vurderer å sove på stuen framover. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Vask bort det du får bort, så er nok problemet løst. En seng er selvsagt en fordel, men dersom du har oppvarmet rom under, og holder den noen cm unna veggen, bør det være ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå