Gå til innhold

[Løst] Rapid Storage Technology funker ikke?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en M4 128GB og en WD Green 1TB som jeg gjerne skulle fått brukt denne teknologien på. Men har lest og lest men ikke kommet fram til noe fornuftig ennå.

Har installert OS på WD'en og SSD'en er helt tom, slik jeg forstod det skulle det være slik. Har installert RST programmet og får opp begge diskene der.

Har sett på noen bilder at jeg skal ha noen valg får å gjøre om til RAID, men har ikke noen av de valgene som bildet viser. Hvordan vet jeg at dette er aktivert og i så fall hvis det ikke er det, hvordan gjør jeg det?

Legger ved ett bilde av info på RST-programmet: Bilde av RST

Håper noen har noen råd om hvordan dette kan ordnes :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tenkt å kjøre m4 og WD Green i RAID ?

Dessuten er det jo fundamentalt gærn't å installere OS'et på en WD Green.

Ville aldri ha gjort det.

Ja, er jo en feature på kortet, så kalt SSD-Cache, som jeg skulle fått prøvd ut. Og da var det vel slik at OS'et skulle installeres på vanlig snurredisk, slik jeg forstod det i hvert fall.

Lenke til kommentar

Jada, men det er "litt" sløs å bruke en 128GB SSD når du er begrenset til 60GB SSD cache.

For å fikse problemet ditt må du kjøre lagringskontrolleren i RAID (ikke AHCI), for at windows ikke skal gå berserk må du gjøre en endring i registret på windows, dessverre husker jeg ikke hvor denne er og jeg gidder ikke lete det opp. Google bør gi deg et svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...