Wrath of The Duck Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Hei! Har en M4 128GB og en WD Green 1TB som jeg gjerne skulle fått brukt denne teknologien på. Men har lest og lest men ikke kommet fram til noe fornuftig ennå. Har installert OS på WD'en og SSD'en er helt tom, slik jeg forstod det skulle det være slik. Har installert RST programmet og får opp begge diskene der. Har sett på noen bilder at jeg skal ha noen valg får å gjøre om til RAID, men har ikke noen av de valgene som bildet viser. Hvordan vet jeg at dette er aktivert og i så fall hvis det ikke er det, hvordan gjør jeg det? Legger ved ett bilde av info på RST-programmet: Bilde av RST Håper noen har noen råd om hvordan dette kan ordnes Lenke til kommentar
johome Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Har du tenkt å kjøre m4 og WD Green i RAID ? Dessuten er det jo fundamentalt gærn't å installere OS'et på en WD Green. Ville aldri ha gjort det. Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Har du tenkt å kjøre m4 og WD Green i RAID ? Dessuten er det jo fundamentalt gærn't å installere OS'et på en WD Green. Ville aldri ha gjort det. Ja, er jo en feature på kortet, så kalt SSD-Cache, som jeg skulle fått prøvd ut. Og da var det vel slik at OS'et skulle installeres på vanlig snurredisk, slik jeg forstod det i hvert fall. Lenke til kommentar
johome Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Vet at det er mulig å Cache. Har ikke noen erfaring med det. Tror også at det ikke er mulig å cache mere enn 64 GB. Hvis formålet bare er for å teste , greit nok. Hvis du har tenkt deg å ha OS'et permanent på en treg WD Green , sier jeg bare huff. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Jada, men det er "litt" sløs å bruke en 128GB SSD når du er begrenset til 60GB SSD cache. For å fikse problemet ditt må du kjøre lagringskontrolleren i RAID (ikke AHCI), for at windows ikke skal gå berserk må du gjøre en endring i registret på windows, dessverre husker jeg ikke hvor denne er og jeg gidder ikke lete det opp. Google bør gi deg et svar. Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Ok, tenkte det var mulig å la SSD'en ha 60GB cache og resten ledig, men da er den saken god, da ska jeg installere OS og alle de programmene jeg har nå på SSD og div på WD, done deal! Takker for svar, da vet jeg hva som skal gjøres i løpet av morgendagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå