Bladoman Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Jeg har et ønske om å formatere en mySql-dato slik: Saturday, December 10, 2011 Nå vises den slik: 2011-12-10 I og med at jeg leser fra databasen som jeg gjør, kunne jeg tenke meg å formatere med php. KAN jeg eventuelt gjøre det med sql, uten å gjøre for store endringer? Her ber jeg om en faktisk løsning på problemet, ikke bare et hint om hva jeg kan gjøre Har googlet mye og prøvd ting, men fikk det ikke til å fungere. Begynte med selvstudie av php for to dager siden og har allerede en slags posting-funksjon på en webside. Nå er jeg trøtt og lei! Gief help plx! På forhånd, TUSEN takk! P.S. Si fra om dere trenger resten av koden. Tror ikke det skal være nødvendig. $sql_1 = "SELECT * FROM `events` ORDER BY `date` ASC LIMIT 30"; /*Gjorde sql'en enklest mulig. Kan vel endre litt på den for å formatere datoen. Hvordan foreslår dere å gjøre det? */ $result = mysql_query($sql_1, $conn); while($row = mysql_fetch_array($result)){ $temp_event = new music_event(); $temp_event->set_timestamp($row['date'] . ', ' . $row['time']); $temp_event->set_title($row['title']); $temp_event->set_description($row['description']); $temp_event->set_location($row['location']); $temp_event->set_google_maps($row['google_maps']); $temp_event->set_fee_info($row['fee_info']); $temp_event->set_more_info($row['more_info']); //Lagrer det midlertidlige objektet i et array. $this->all_events[] = $temp_event; } Endret 15. desember 2011 av Bladoman Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Her er et eksempel <?php // Dato $dato = '2011-12-10'; // Gjør om til timestamp $str = strtotime($dato); // Formaterer timestamp etter eget ønske $ny_dato = date('l, F d, Y', $str); // Printe ut nye datoen echo $ny_dato; ?> Lenke til kommentar
Bladoman Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Det fungerte utmerket Ble som følgende: $new_date = date('l, F d, Y', strtotime($row['date'])); Tusen takk, Thomas! Endret 16. desember 2011 av Bladoman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå