Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke på nett

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg får ikke koblet PC-en min til Internett. Jeg har en stasjonær PC med Windows 7 Home Premium, og trådløst nettverkstilkobling. PC-en har jeg hatt i 18 måneder, og den har alltid fungert ypperlig.

Problemet er altså at jeg kobler til nettverket, og det lille symbolet nede til høyre på verktøylinja, ser helt normalt ut. Jeg er koblet til nettverket og har internettilgang. Jeg prøver så å åpne en nettleser, men ingenting kommer. Den står i evigheter og jobber, før det står at den ikke kunne koble til. Dette skjer i Firefox, IE og Chrome.

Når jeg troubleshooter står det at jeg burde restarte modemet. Dette har jeg ikke gjort, ettersom nettet fungerer på min bærbare PC, iPad, mobil, samt fem andre PC-er vi har i huset. Problemet er bare hos meg.

Jeg vil også legge til at jeg en sjelden gang får koblet til en nettside, men når jeg navigerer meg videre stopper det opp. Det har skjedd to ganger. Resten av gangene jeg har prøvd, får jeg ikke koblet opp til nettstedet i det hele tatt.

Problemet oppsto i går kveld.

Takker for all hjelp!

EDIT:

Grunnen til at jeg la tråden her, er at jeg mistenker at problemet ligger i nettverkskortet.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mulighet til å teste med kabel og da fungerer alt ? Også hastigheten?

Hvis ja kan du legge inn nyeste driver på pcen og sjekke om det er ny FW til router/ap evt resette det til farbrikkinnstillingene og teste uten å kryptere noe / åpent nett.

Fungerer andre enheter mot wifi, for eks mobilen.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...