Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hardwareproblemer - skjermkortet?

Anbefalte innlegg

Hei

PC-en streika uten forvarsel her om dagen (de pleier kanskje ikke å varsle?) da jeg starta den igjen etter et par hviledager. Jeg får boota, men skjermen blir "matrix-aktig" i det windows starter opp. Kan det skyldes skjermkortet? Vifta fungerer, og det står ordentlig i sloten. Har ikke hatt mulighet til å teste med et annet skjermkort foreløpig, så feilsøkingsprosessen er såvidt i gang her. Etter en reboot fikk jeg opp feilmelding om at endring i soft- eller hardware førte til at dataen slo seg av og forslag om å sette inn recovery-cd for å ordne det hele, men det har jeg ikke tilgjengelig. Er dette noe som kan fikses?

All hjelp mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan selvsagt være en hardwarefeil, men du burde nok se på muligheten for at det er windows som har driti på draget.

For å teste om det faktisk er hardwarefeil kan du prøve å reinstallere windows eller starte opp linux fra en usb-stick/CD.

Okay, takk for svar. Forstyrrelsene på skjermen er tilstede helt i starten av oppstartsfasen også - ikke bare i det Windows starter. Kan det fortsatt være Windows som tuller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...