andeik Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Har fått beskjed om at jeg må synkronisere tennpluggene i bilen, og at det kan koste rundt 3000 kroner å fikse det. Hva vil det si å synkronisere tennpluggene, og vil det bli et problem om jeg IKKE gjør det? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Han som sa det har null peiling på bil. Spar pengene dine. I gamle dager ble det snakk om 'indexing' av tennplugger for å få den åpne delen av elektrodene til å peke mot innsugs ventilen. Bortkastet penger, spør du meg. Endret 21. desember 2011 av Indian Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Ikke bare har han null peiling han som sa det, han må jo ha vært full i tillegg. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Full og blakk til Jul.... :!: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Har fått beskjed om at jeg må synkronisere tennpluggene i bilen, og at det kan koste rundt 3000 kroner å fikse det. Hva vil det si å synkronisere tennpluggene, og vil det bli et problem om jeg IKKE gjør det? Hvilke problemer har du hatt som dette skal fikse? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Ikke bare har han null peiling han som sa det, han må jo ha vært full i tillegg. Muligens, eller var det kanskje ett forsøk på og prøve og forklare f.eks en tenningsjustering? 1 Lenke til kommentar
Indian Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Uansett kan ikke justering av tenning koster så mye som 3000 kroner men bytte av plugger og ledningene i bilen min koster 3900 fra Møller. Kan det være noen deler inkludert? Lenke til kommentar
andeik Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Her har dere rapporten fra Ford verkstedet. Tok litt tid å få den inn! Bilen går litt røft, men går veldig bra! Har egentlig ikke noe stort problem med det, med mindre det skader bilen på noen slags måte. Engine Light lyser! Det de foreslår er følgende; 1. Sync of Camsensor 518 dollar 2. Bytte ut fuelinjectors og rense throttle osv. 500 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Bor du i USA, eller? Ikke bare har han null peiling han som sa det, han må jo ha vært full i tillegg. Muligens, eller var det kanskje ett forsøk på og prøve og forklare f.eks en tenningsjustering? Det er jo noe helt annet. Lenke til kommentar
andeik Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Bor i USA ja! Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Å "synce" kamsensor har jeg ikke hørt om, men mulig det er noe Ford opplegg.. Men å bytte ut Innsprøytingsdysene er jo noe jeg har vært borti, samme med å rense gasspjeld.. Men eksakt hva viser feilkodene? Altså, en kamsensor skal jo fortelle hjernen om tenningstidspunkt, jeg ser ikke helt hva som skal koste 3000kr for å synce dette? Men igjen, Ford har jeg vært lite borti, er selv VAG mekaniker. Endret 22. desember 2011 av FiveInline Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Googlet litt. Det er visst ikke snakk om å synkronisere kamsensoren. "Cam sensor" og "cam synchronizer" ser ut til å være forskjellige navn på samme greia. http://www.ehow.com/about_4706580_what-camshaft-synchronizer.html Jeg er ikke mekaniker, så hvis artikkelen over beskriver noe helt annet enn en kamsensor tar jeg nok feil. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Da er 3000 kroner billig. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Det de foreslår er følgende; 1. Sync of Camsensor 518 dollar 2. Bytte ut fuelinjectors og rense throttle osv. 500 Det er viktig å være veldig presis i slike sammenhenger, og det er jo strengt tatt ikke dette de foreslår på lappen du har postet. Da hadde det stått Synchronize, Synchronizing, eller som du foreslår sync of camsensor, etc, mens det som står der er Cam sensor/ Synchronizier, altså navnet på en del eller enhet, og ikke noe man gjør. De anbefaler deg med andre ord, slik jeg leser det, å bytte injektor nr 4 (som går tregt/henger), og rense de andre injektorene, og å rense spjeldhus, samt rense luftmasse/mengde-måler. Så har du altså feilkode og må skifte "kamposisjon-sensor enheten", som jeg oppfatter at er både selve giveren og huset/mekanikken den sitter i ("synkronisatoren"). En sånn som dette (og som beskrevet i linken til Han Far) vil jeg tro det dreier seg om; Dette er nytt terreng for meg også, så kan ikke gi gode råd om hva som vil skje om du ikke bytter, men såvidt jeg forstår kan denne i tillegg til å styre tenning på noen motorer også styre innsprøytning. I tillegg til røff gange, høyere forbruk, og motor som går urent, er det vel ikke urimelig å anta at det i verste fall kan føre til full stopp også, dersom den feiler totalt. Men det er bare gjetting, da jeg ikke kjenner disse motorene. En annen sak er vel om du bor i en stat som har "smog-test", da blir det omtrent som i Norge med PKK; at du ikke får bilen igjennom med en lysende motor-lampe. Endret 23. desember 2011 av pcp160 Lenke til kommentar
Indian Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 En injektor til min VR6 hos Møller koster ca 2000 kroner ganger seks.....over there er det mye billigere. Hvis du ikke skru selv og verkstedet virker seriøs, er det ingen tvil at det er billig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå