Svigermors drøm Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Hei Jeg vil begynne å trene litt, ikke for hardt men for å minske vekten rundt magen og på rumpa. Jeg har dessverre jumpers knee, altså kan ikke løpe så lenge før jeg får smerte. I tilleg har jeg ryggsmerter og har hørt at trening hjelper. Jeg vet at man ikke skal slanke seg når man er 15, men jeg ser ikke på det som slanking, heller helseendring. Fotballspiller var jeg i 8 år men kunne ikke holde på lenger med de knærne jeg har. Når fotballskoene var lagt på hyllen, ble jeg meget glad i godteri, chips og brus. Magen ble litt større men jeg vil ikke betegne meg som feit, mer "chubby". Jeg er 175 cm høy og veier 70 kg. Muskler har jeg veldig lite av, tenkte at jeg kunne slenge på litt muskler under treningen. Noen som har tips om hva jeg kan gjøre ? Husk: Ikke noe som gjør vondt i knærene. Må sløyfe til at jeg ikke klarer sit-ups av ulike grunner, vet ikke hvorfor. Lenke til kommentar
Fanboi Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 http://hundredpushups.com/index.html Lenke til kommentar
Boondocker Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Så bra du tar initiativ til å komme deg i form! Dette liker vi. Ser du er både interessert i å forbedre kosthold og trening? Da vil jeg annbefale trenings og kostholds programmet til TechNutrition, RYP. Har lest gjennom RYP, masse god informasjon der om hvordan man kan spise for å gå opp, ned eller vedlikeholde vekten din. Den gir også masse fin informasjon og gode tips om hva som er god og sundt mat. RYP gir deg også masse informasjon om trening. Skal det være styrke, volum eller kondisjon? Ja vist, det klarer den levere masse BRA informasjon om. Vet ikke om den tar så mye hensyn til knærne dine, men det kan du vel heller sjøl prøve deg fram på hvilke øvelser som funker og ikke funker. https://www.tn.no/assets/content/ryp/Release-YOUR-potential.pdf https://www.tn.no/ryp Eneste jeg ikke er så glad i RYP, er at de ikke inkluderer markløft. Markløft er en god øvelse som trener hele kroppen, men form er ekstremt viktig. Ser så ekstremt mange som trener markløft med dårlig form. Hvis du lurer på form er youtube og google fine plasser å starte på. Markløft er også en fin måte å få trent de bakre/nedre rygg musklene (Latissimus Dorsi?) dette kan være noe som er interasant for deg som har rygg problemer. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Vel nå er jeg på mobil så jeg orker ikke lese før jeg er på dataen. De siste ukene har jeg sluttet med godteri i ukedagene, det ble veldig mye småspising. Byttet ut skive med nugatti til skive med fårepølse. Går hjem fra skolen (3km) isteden for buss. Tenkte jeg skulle begynne med litt armhevinger også. Jeg trenger sårt litt muskler og mindre kroppsfett. Takket for alle svar Endret 15. desember 2011 av Hunterra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå