Gå til innhold

fra audio til mp3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil du ha den lette eller den gode måten?

jeg tror du kan bruke Windows mediaplayer, det er den lette måten. Den gode måten er å bruke Ripperen EAC og gjøre de til mp3 med LAME. En relativt grei guide for dette finner du her. Det kan være litt stress å sette den opp, så funker det sjempe, og gir høykvalitets Mp3 (næremere bestemt vrb ca 200)

Lenke til kommentar
har prøvd i windows media spiller, der ble det kun mwa, men har det music match, som fulgte med iPoden og lurte på om det går der?

Jada, det går, men vil heller annbefale den andre måten. Det er det også litt oppset (men det er relativt enkelt, pappa klarte det for å si det på den måten), så er det bare å rippe. Den bruker imidlertid en dårligere codec. Er vel på "options-recorder" du kan stille litt saker.

Lenke til kommentar

Musicmatch har fått mye skryt i det siste for god lyd på Mp3 filene, ser ikke at det skulle være et dårlig valg. Jeg har ikke portabel Mp3 spiller (ennå, begynner å få lyst på en), men sist jeg rippet hele CD samlingen, brukte jeg EAC med Lame encoder, og resultatet ble veldig bra, og det var ikke vanskelig å bruke overhodet.

Lenke til kommentar

har brukt music match, var enkelt der hvertfall

men det jeg lurer på med lydkvaliteten er om det er nødvendig å ta den høyere enn 128kbps, er ikke det det er på CD og man kan jo ikke lage det noe bedre enn orginalen

Lenke til kommentar
har brukt music match, var enkelt der hvertfall

men det jeg lurer på med lydkvaliteten er om det er nødvendig å ta den høyere enn 128kbps, er ikke det det er på CD og man kan jo ikke lage det noe bedre enn orginalen

Orginalen er ikke i Mp3 format. Orginalen er i waw format, og i 1411kbps så vidt jeg vet. Men ettersom de er i forskjellig format så kan ikke det sammenlignes direkte. Men poenget er at det er en stor misforståelse at 128kbs er cd kvaltet. Om man setter seg ned med noen greie øretellefoner i stillhet og hører på en cd så samme cd rippet i 128 så hører man greit forskjellen. Jeg får vondt i hodet av mp3 under 160-190 litt avhengig av sangen. Vet ikke helt hvorfor.

Lenke til kommentar

hold deg til 160kbs og over, spesielt hvis du hører på musikk med en del detaljer.

Ellers så bruker jeg Roxio Easy CD Creator 6 til å rippe CDene, kan velge mellom MP3, WMA og WAV og i alle størrelser. Og den ripper CDen med rundt 30x hastigheten, så det tar ett par minutter pr CD (Roxio 5 var treg)

Bruker selv Music Match som bibliotek og overføring, men (har ikke letet mye heller) hvordan omgjør du CDene i det programmet?

Lenke til kommentar
hold deg til 160kbs og over, spesielt hvis du hører på musikk med en del detaljer.

Ellers så bruker jeg Roxio Easy CD Creator 6 til å rippe CDene, kan velge mellom MP3, WMA og WAV og i alle størrelser. Og den ripper CDen med rundt 30x hastigheten, så det tar ett par minutter pr CD (Roxio 5 var treg)

Bruker selv Music Match som bibliotek og overføring, men (har ikke letet mye heller) hvordan omgjør du CDene i det programmet?

sånn gjør du om med MusicMatch:

Options-settings-recorder, her velger du mp3 og hva du vil ha på kbps og hvilken CDrom du har audiocden i

Options-recorder-quality velg der custom som er det du stilte den på over, her kan du også velge litt div andre ting

View-recoder

trykk på den og det kommer opp et vindu til

I det nye vinduet kommer sangene på Cden opp så er det bare å velge de du ønsker og trykke Record :D

håper dette var en grei hjelp :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...