Gå til innhold

Gaminglaptop til en rimelig penge!

Pelsdott

Anbefalte innlegg

+ 1 til vidarkri her. Diablo 3 regner jeg faktisk med blir relativt krevende. Av erfaring er blizzard -spill veldig tunge ved lansering ref wow, wc3 og sc2. Fantes ikke en laptop som kunne makse sc2 med akseptabel frame rate ved lansering. Kjipt å legge 7 lapper i noe som "allerede" ikke er godt nok, hva er situasjonen om 2 år da? Jeg snakker bare om min egen erfaring, blir fort dyrt å kjøpe middelklasse gamerlaptops hyppig enn å kjøpe en man vet har litt holdbarhet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne har et greit skjermkort og bør kunne kjøre de fleste nye spill helt greit.

HD 6750 har mer eller mindre identisk ytelse med GT 540. GT 555 vil være et noe bedre valg, men til spill så har jeg vondt for å anbefale noe som allerede idag vil slite med de mest populære spillene som BF3, ergo så står anbefalingen om å gå for noe krappere med GTX 560/GTX 570.

Lenke til kommentar

Denne har et greit skjermkort og bør kunne kjøre de fleste nye spill helt greit.

HD 6750 har mer eller mindre identisk ytelse med GT 540. GT 555 vil være et noe bedre valg, men til spill så har jeg vondt for å anbefale noe som allerede idag vil slite med de mest populære spillene som BF3, ergo så står anbefalingen om å gå for noe krappere med GTX 560/GTX 570.

Støttes. Har selv et gtx460m kort som er ca 13% tregere enn gtx560m.

Jeg spiller de fleste spill veldig greit, men ser helt klart at jeg kunne hatt mer kraft "under panseret". Så skal du ha noe utbytte av grafikken i nyere spill vil helt klart et gtx560 være minstekravet

Lenke til kommentar

Støttes. Har selv et gtx460m kort som er ca 13% tregere enn gtx560m.

Jeg spiller de fleste spill veldig greit, men ser helt klart at jeg kunne hatt mer kraft "under panseret". Så skal du ha noe utbytte av grafikken i nyere spill vil helt klart et gtx560 være minstekravet

Det kommer ant på hvor mye vram du har. 460m med 1.5gb er samme som 560m med 2gb, mer eller mindre. Kjøp heller 1.5gb enn 2gb, 1.5gb er 192bit, eller 3gb.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Hm... Innenfor budsjettet er det kraftigste jeg finner MSI GE 620dx, som har en i5 2430 CPU, fullført skjerm og Nvidia GT 555. Ligger til 6500,- på NetOnNet :

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/msi-ge620dx-462ne/162496.3003/

Virker absolutt ikke dumt. Mest representative review jeg fant:

http:// translate.google.com/translate?tl=EN&sl=DE&hl=EN&js=y&prev=hp&u=http%3A%2F%2Fwww.notebookjournal.de%2Ftests%2Flaptop-review-msi-ge620dx-i548w7h-nkmm-1636

Merk at laptopen får kritikk for temperatur, som er veldig negativt spesielt på sikt.

Endret av Geirern
Lenke til kommentar

GT540/GT555 er kort i mid-range klassen og de sliter veldig med de nyeste og tyngste spillene. Hvis man er strålende fornøyd med å spille i low settings med alt avskrudd så fungerer det, men noe særlig til spillopplevelse blir det jo ikke.

Tull!

Jeg kjører skyrim på high nå med ffxa aktivt og high distance detail, 4x AA, og helt smooth bildeflyt på GT540M. Og jeg takler ikke lag...

Crysis 2 på advanced, og BF3 på medium.

Endret av Defo
Lenke til kommentar
GT540/GT555 er kort i mid-range klassen og de sliter veldig med de nyeste og tyngste spillene. Hvis man er strålende fornøyd med å spille i low settings med alt avskrudd så fungerer det, men noe særlig til spillopplevelse blir det jo ikke.

Tull!

Jeg kjører skyrim på high nå med ffxa aktivt og high distance detail, 4x AA, og helt smooth bildeflyt på GT540M. Og jeg takler ikke lag...

Crysis 2 på advanced, og BF3 på medium.

Hvilken viktig detalj har du glemt i innlegget ditt?

Lenke til kommentar

Jeg spøkte, 4:3 oppløsning er heller upopulært I disse dager. Poenget står dog fortsatt, GT540 duger akkurat nå, men det duger mest sannsynlig ikke i morgen. Det er dyrere over tid å bruke 6000 kr hvert halvannet år enn å bruke 8000 hvert tredje år. Har gått i den fella gang etter gang. Å kjøpe en billig gamerlaptop er som å pisse i buksa, det duger akkurat nå, men det blir fort satans kaldt! På samme måte bruker de fleste ofte mer på å fikse opp en 15 år gammel bil enn ved å ta opp billån på en 5 år gammel bil. God kvalitet, kjøling og "for godt" skjermkort lønner seg faktisk over tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...