Pelsdott Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Da var juleferien begynnt og jeg merker gamingsuget for fullt! Tenker jeg skal kjøpe meg en ny laptop i prisklassen 5000-6500kr (Maks 7000). Så da var det store spørsmålet, hvilken skal jeg kjøpe? Formålet med pcen er som sagt KUN gaming. Har en MBP som jeg arbeider med. Jeg tenker å kjøre spill som: - Skyrim - Diablo 3 når det kommer ut (har ikke satt meg inn i hvilke speccs som kreves) - Dota 2 når det kommer ut Acer er uaktuelt da jeg har dårlig erfaring med deres laptopper fra tidligere av (billig plast). Tenker kanskje ASUS eller MSi, men det er så mange modeller og jeg har egentlig dårlig peiling på de forskjellige skjermkortene (Geforce GT540M eller GT555 ??!?!? Sier meg lite...) Hvis noen med peil har lyst å gi meg noen tips og eller forslag til pc, setter jeg stor pris på det Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 En bærbar kun beregnet på spill bør ha minimum GTX 560 grafikkort som er et high end kort som drar alt av spill i tilfredstillende settings. GT540/GT555 er kort i mid-range klassen og de sliter veldig med de nyeste og tyngste spillene. Hvis man er strålende fornøyd med å spille i low settings med alt avskrudd så fungerer det, men noe særlig til spillopplevelse blir det jo ikke. ASUS G53SX CI5 2.3 4GB/500 GTX560M 15.6" W7HP Hvorfor kompromisse med ytelsen for mobilitet?, pris 7999kr er den beste og rimeligste maskinen til spill. Du får nok selge bestemor for 999kr så du kan kjøpe denne. Lenke til kommentar
Pelsdott Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Hehe, forbanna hundrelapper!!! Ser at jeg kanskje må opp litt, men tror du en "mid"-class Asus vil kunne dra Diablo 3 og Dota2 på grei setting (Mid/High)? F.eks denne ASUSen Er ikke nødvendig å kunne dra alt av nye spill på maks, så er jeg redd for å kjøpe for dyr pc da det sikkert går 2 år, så må jeg ha ny uansett. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Jeg kjenner ikke req på disse spillene desverre men GT 540 er allerede et aldrende kort til bærbare og ikke noe godt valg for nye spill, spesielt når du kun skal bruke maskinen til spill så er jeg redd du kommer til å bli veldig misfornøyd. Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Er du 100% sikker på at du treng bærbar? Ettersom du allereie har bærbar, og kun skal bruke pcen til gamin, får du svært mykje meir for pengane om du kjøper stasjonær. Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Gaming og laptop = no match Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Gaming og laptop = no match Der er du nok litt ute og kjører. Den nye Alienware M18x kan fåes med 2 x Nvidia GTX 580M (SLI oppsett) og kan nok dra det meste av spill. Dyr, yes, spille maskin, yes. Har selv en M17x og kan kjøre Crysis 2 helt greitt i 1680x1050, MW2 på maks. Men som sagt, det koster litt da. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Hvis du vil ha god framerate på en laptop må du dessverre enten gå over kr 6500, eller skru ned oppløsninga og kvaliteten. Du får ikke akkurat dårlig ytelse med en GT555, selv kjører jeg Skyrim på high med god flyt. Du må kanskje ned et hakk med GT540, men jeg tviler på at Diablo 3 eller DOTA 2 kommer til å være noe problem. Det å gå fra 1366x768 og 540 til 1920x1080 + 560GTX derimot, er noe du definitivt kommer til å merke forskjellen på både i spill og det daglige. Du får dobbelt så stort areal, og for meg ville denne oppgraderingen være verdt 2500,-. Edit: Er du 100% sikker på at du treng bærbar? Ettersom du allereie har bærbar, og kun skal bruke pcen til gamin, får du svært mykje meir for pengane om du kjøper stasjonær. Enig med dette. En hjemmebygget stasjonær til 5500,- er milevis bedre enn laptop til 8000,-. Endret 15. desember 2011 av Torpedo_Peter Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Slikt sett er jeg enig med Torpedo_Peter. En stasjonær til ca 6000 er mye bedre enn en laptop til ca 8000 kr, men det er jo opp til TS å bestemme. Btw, min stasjonære koster vel over 20 store lapper da, har ikke regnet på det. Laptopen min ca 24 store lapper. Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Enten kjøp stasjonær, eller hold deg til 560m som Vidarkri sier. Lenke til kommentar
Pelsdott Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Ser greia med stasjonær, hadde jo absolutt vært nice, men så er det vanskelig å fere rundt omkring å geime hos kompiser med stasjonær. Skal sjekke ut den 560 som ble linka, takk for mange gode svar Endret 15. desember 2011 av Pelsdott Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Gaming og laptop = no match Der er du nok litt ute og kjører. Den nye Alienware M18x kan fåes med 2 x Nvidia GTX 580M (SLI oppsett) og kan nok dra det meste av spill. Dyr, yes, spille maskin, yes. Har selv en M17x og kan kjøre Crysis 2 helt greitt i 1680x1050, MW2 på maks. Men som sagt, det koster litt da. Joda, hvis du er villig til å betale så mye for det. Men TS har bare 7000.. Men det er sant det du sier Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Laptoper med GTX 560M er ikke dårlige til gaming, ikke topp spille maskiner, men det er meget gode skjermkort for spilling. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Jeg tror den ASUS'en er det beste valget til den prisen. Hvis du skal ha ny laptop om to år igjen. 7990,- er en ganske bra pris for den ytelsen. Så vidt jeg vet kan man kjøre Skyrim på ganske så høy grafikk med GTX560M. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 God Jul! Eller kjøre denne versjonen i stedet Relevant link med tanke på forskjellen mellom GeForce GTX 460M vs. GTX 560M Lenke til kommentar
Pelsdott Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Noen meninger på Denne fra MSi? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 GT 555 yter endel bedre enn GT 540 men den finnes i minst 5 versjoner som alle yter forskjellig, og hvilken versjon som sitter i den MSI modellen kan jeg ikke finne ut av. Lenke til kommentar
Pelsdott Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Hva med MSi generelt? Liker ASUS pga solid konstruksjon og god kvalitet, vet du om MSI er av lignende kvalitet? Skal jo være et gamer-merke, men har ingen erfaring med det. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Jeg har muligens nevnt det før men jeg kan vel ta det igjen. De siste modellene fra MSI er mye bedre enn eldre modeller fra MSI. Det største problemet med MSI historisk var elendige kjøleløsninger, men det som har kommet frem i tester av de siste modellene så tyder det på at de nå er omtrent på par med andre produsenter. Asus er dog fremdeles det stilleste alternativet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå