Xenon1337 Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Kjøpte en brukt radiator til bilen min fra koed.no (en forhandler på nett) Da den kom frem viste det seg at den ikke passet til bilen min, da disse kan variere fra bil til bil :S Sa at jeg ville ha hevet kjøpet, og det var greit dersom jeg sendte den tilbake. Så her er problemet: De mener at jeg skal betale returfrakt, og vil ikke refundere frakten da de sende den til meg heller? Har jeg krav på dette? Hvor er evt. hjemmelen på dette? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Du skal betale ja, butikken skal ikke ha utgifter på at du kjøper noe du ikke vil ha... Edit: Burde dette egentlig tas på angrerett? Ble du informert om at den passet eller noe slikt? Endret 15. desember 2011 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Hvis jeg har forstått loven riktig, så skal forhandler refundere det som frakten til deg kostet (om du betalte for denne), men du må selv bekoste returfrakten til forhandler. Lenke til kommentar
3R4 Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Det tror jeg du har rett i. Angrerettloven: § 15. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg(1) Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig. (5) Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til rådighet. Endret 15. desember 2011 av 3R4 Lenke til kommentar
Xenon1337 Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Du skal betale ja, butikken skal ikke ha utgifter på at du kjøper noe du ikke vil ha... Edit: Burde dette egentlig tas på angrerett? Ble du informert om at den passet eller noe slikt? I teorien passet den, men den manglet et hull til å feste temperaturmåleren da enkelte biler (muligens ut i fra hvor de er laget for å kjøres (eks. USA vs Europa) har denne måleren i motoren (derav intet hull til radiatoren) Dette var ikke noe noen av oss tenkte på på forhånd :S Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Det er ikke noe å tro en gang. F.kj.loven er rimelig klar på dette. Returkostnadene ligger på kunden, men kunden skal ha tilbakebetalt HELE kjøpesummen (inkl. frakt) Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 ^^ Angrerettloven Korrektomundo, den er så sammenvevd med f.kj.loven at jeg ikke tenkte på å skille disse. Men du har helt rett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå