Gå til innhold

Angrerett - Hvem betaler frakt?

Xenon1337

Anbefalte innlegg

Kjøpte en brukt radiator til bilen min fra koed.no (en forhandler på nett)

Da den kom frem viste det seg at den ikke passet til bilen min, da disse kan variere fra bil til bil :S

Sa at jeg ville ha hevet kjøpet, og det var greit dersom jeg sendte den tilbake.

Så her er problemet:

De mener at jeg skal betale returfrakt, og vil ikke refundere frakten da de sende den til meg heller?

Har jeg krav på dette? Hvor er evt. hjemmelen på dette?

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tror jeg du har rett i.

Angrerettloven:

§ 15. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg

(1) Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

(5) Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til rådighet.

Endret av 3R4
Lenke til kommentar

Du skal betale ja, butikken skal ikke ha utgifter på at du kjøper noe du ikke vil ha...

Edit:

Burde dette egentlig tas på angrerett?

Ble du informert om at den passet eller noe slikt?

I teorien passet den, men den manglet et hull til å feste temperaturmåleren da enkelte biler (muligens ut i fra hvor de er laget for å kjøres (eks. USA vs Europa) har denne måleren i motoren (derav intet hull til radiatoren)

Dette var ikke noe noen av oss tenkte på på forhånd :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...