Pizzaen Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Hei! Jeg skal kjøpe min første SSD til min stasjonære PC og har funnet ut at jeg skal kjøpe en på 120GB. Det er overaskende mange å velge mellom så jeg trenger litt hjelp fra dere. Jeg har hørt at det er mye firmware-feil ute å går blant de ulike produsentene lurer på om det er noen produsenter jeg bør styre unna? Også lurer jeg på hvilken jeg skal velge. Har sett på Corsair Force Series 3 120GB som ser ut som det beste valget også har jeg sett litt på OCZ Agility 3 120 GB. Begge ser ut til å gjøre det bra på tester og har bra lese/skrivehastighet. Det som overasker meg er forskjellen på pris mellom de forskjellige produsentene og jeg lurer på om det er noen spesiell grunn til dette. For eksempel så selger Intel sin SSD til 1800kr og den har dårligere lese og skrivehastighet enn det f.eks. Corsair sin har som koster 1200kr. Kort og godt; hvilken 120GB SSD bør jeg gå for og hvorfor? Endret 15. desember 2011 av Pizzaen Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Skal du gå for en SSD per dags dato vil jeg anbefale på hovedsaklig 2 SSDer på grunnlag av alt jeg har lest rundt på forumet her og andre steder: - Samsung 830 - Crucial M4 Grunnen til dette er at Sandforce-baserte SSDer har vært unødvendig trøblete, og det er mange som har opplevd problemer med denne typer SSDer. Hardware.no har en test av Samsung 830 som jeg anbefaler deg å lese Tester av Crucial M4 finner du også på nett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Stratorsphere: Kjøpte en Force 3 120GB her om dagen, og var klar over problemene. Min fulgte med den nyeste FW'en så har ikke merka noe, de som har hatt stress med SSDen har blitt kvitt ptoblemene etter de ppdaterte, hvertfall de jeg har lest om. men hva vet vel jeg, er ingen ekspert på SSD, men er storfornøyd med ytelsen. Har den i laptop, starter windows på 13-15 sekunder. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Stratorsphere: Kjøpte en Force 3 120GB her om dagen, og var klar over problemene. Min fulgte med den nyeste FW'en så har ikke merka noe, de som har hatt stress med SSDen har blitt kvitt ptoblemene etter de ppdaterte, hvertfall de jeg har lest om. men hva vet vel jeg, er ingen ekspert på SSD, men er storfornøyd med ytelsen. Har den i laptop, starter windows på 13-15 sekunder. Var ikke klar over dette! Er slettes ingen ekspert på SSDer selv, men litt lærer man jo på dette forumet Er Sandforce-baserte SSDer friskmeldte så er det jo bare å kjøre på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå