ThaHoward Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Hei har en sterk og stikkende smerte i høyre albueledd og biceps. Vet dere hva dette kan skyldes? Skjedde bare plutselig og har vært sånn i 2 timer nå. Kan nevnes at jeg trente SL 5x5 på tirsdag med 65kg på benk(5x5). Men tror det ikke skyldes dette, siden jeg har makset til 80kg før. Vet dere hva det kan være? Gjør ganske vondt nr jeg skriver enten her eller for hånd, det gjør med andre ord ekstra vondt i albueleddet når underarms og fingermusklene beveger seg. Edit: Kan nevnes at jeg ikke pleier å plages av fysiske plager, enten om det via kulde, smerte etc. Så dette er ikke noe jeg bare syter over.. Endret 20. desember 2011 av slettet II Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Bicepsfestet sitter på underarmsbeinet så det du plages med er høyst sannsynlig en betennelse i muskelfestet. Skal du ha noen sjanse på å få det fikset på kort tid så må du bestille time hos NIMI og få satt en kortisonsprøyte. Legene på NIMI er de eneste som har kompetanse nok til å klare og treffe riktig så selv om det koster flesk så er det verdt det. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Bicepsfestet sitter på underarmsbeinet så det du plages med er høyst sannsynlig en betennelse i muskelfestet. Skal du ha noen sjanse på å få det fikset på kort tid så må du bestille time hos NIMI og få satt en kortisonsprøyte. Legene på NIMI er de eneste som har kompetanse nok til å klare og treffe riktig så selv om det koster flesk så er det verdt det. Er under 18 år, koster det mindre da? Eller det kanskje til og med gratis? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 NIMI er privat så jeg tror at det koster akkurat like mye om du er under 18 eller over 18. Hvis du er avhengig av armen din så kan du jo velge selv om du vil gå 6mnd til halvannet år og ikke få gjort noenting, eller betale for ekspertise og få armen fikset på 1 uke. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) NIMI er privat så jeg tror at det koster akkurat like mye om du er under 18 eller over 18. Hvis du er avhengig av armen din så kan du jo velge selv om du vil gå 6mnd til halvannet år og ikke få gjort noenting, eller betale for ekspertise og få armen fikset på 1 uke. Hvor mye koster det a? Trener ganske mye, så jeg må liksom få det reparert så fort som mulig Hva skyldes bettenelsen btw? Overbelasting? Endret 15. desember 2011 av slettet II Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 Merker at hvis jeg bare gjør litt med høyrearmen så smerter det noe sinnsykt. Et eksempel er at i gymen idag(noe jeg ikke deltok på) så hoppet jeg bare på en sånn sprettgreie, og det gjorde vondt i armen da jeg landet på bakken. Og jeg skulle også bare hoppe opp på ryggen til en annen, men da klarte jeg det ikke, ble for tungt for armen :S Og faren min er lege, og han sa at jeg ikke må ta kortisonsprøyte, han sa at senen vil da bli enda svakere Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Ikke kast bort masse penger med en gang på alt mulig rart. La armen hvile noen dager og se om det blir bedre. Kan ta å smøre med noe krem kanskje. Har hatt lignende det du beskriver flere ganger. Enten forstuet albuen/delvis røket noe under fotball (keeper). Hadde også samme type smerte i venstre albue/biceps for noen uker siden da jeg trente styrke etter lang pause, og dro på litt for mye. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Du som er så ung skal i alle fall i ha noen jævla kortisonsprøyter. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 19. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2011 Det har spredd seg til feste mellom skulderen og armen :/ Jeg burde kanskje kontakte fastlegen.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Kortison er utvilsomt skadelig for kroppen hvis man bruker det for ofte, men det er et pokker så fint middel for bruddskader i muskelfester og i muskulatur. Jeg har måttet bruke kortison for slike skader flere ganger og det har alltid reddet meg. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Merker at det er langs hele tricpesen nå. Hva kan dette være? FIkk det først to dager(i bicepsfeste) etter at jeg hadde trent, og den dagen hadde jeg ikke gjort noe i det hele tatt, og fikk det først da jeg så på tv. Har ikke gjort noe fysisk krevenede, allikevel smerter det, og føler meg utrolig svak, i bicepsfeste, tricpesen og skulderen. Hva kan dette være?? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 I værste fall kan det være en brist i muskel eller muskelfeste, det skal ikke alltid så mye til for at man pådrar seg slike skader. Har du vært hos legen ennå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå