jsw Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Er du fornøyd? Ja, jeg er fornøyd. Har hatt den i et par uker nå, og den har ikke hikket. Batteritiden er også bra - 2 dager med min moderate bruk; noen samtaler, mail, Evernote og ToDoist + litt nyheter. Føles god og solid å holde, mer enn bra nok skjerm og den ene gangen(til nå..) den gikk i bakken skjedde ingenting.Det beste er nesten allikevel den gode følelsen av å ha og bruke noe som du vet tåler vann og støv og litt støt. Min Defy+ og jeg har et vesentlig mer avslappet forhold enn med tidligere telefoner; dét er fint. 1 Lenke til kommentar
JohhnyD Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Hei! Jeg har ikke selv telefonen, men skal kjøpe meg den nå. Har dog lest utallige tester og meninger, og kan kanskje hjelpe til litt ved å gi en kort oppsummering av det jeg har lest. Først og fremst selvfølgelig en telefon for den som er mer opptatt av 'bruk' enn tynnest mulig og størst mulig skjerm. Den er laget for å yte best i noe tøffere miljøer utendørs, ikke nødvendigvis best i sofaen med avanserte 3D spill. Den har kun en Single Core 1GHz, men denne gjør jobben mer enn godt nok for vanlige oppgaver. Samtidig er det en veldig kompakt telefon og den mest elegante i sitt segment. De nærmeste konkurrentene er Xperia Active og Galaxy Xcover. Men Active har kun en 3" skjerm og mye mer ramme rundt skjermen. Defy gir 3,7" skjerm uten å øke arealet for mye. Xcover har en dårligere skjerm, dårlige design og generelt ingen fordeler. Ellers får Defy (eller Defy+ nå... med sin nye 1GHz prosessor) veldig mye skryt - tatt i betrakting hva den er beregnet på. Jeg ønsker en telefon jeg faktisk kan bruke utendørs. Defy+ er for øyeblikket overlegen her. Skjermen er god, høyttalerne og lyden får også veldig mye god omtale, og du kan sette inn microSDHC opp til 32GB. Kameraet er muligens det svakeste punktet. 5MP kamera som ikke yter særlig godt. Godt i dagslys, men nokså 'average' innendørs - om ikke below average. Men om du rooter telefonen din og legger inn en ROM, så kan du hacke kameraet til å filme 720p med nokså gode resultater! Håper det var til noe hjelp... kanskje noe rotete oppsummert, men det jeg fikk tid til. Så konklusjonen blir... skal du ha en telefon du kan bruke utendørs, er Defy+ overlegen over alle andre på markedet, 3,7" skjerm, 118 g, IP67 sertifisering og utrolig kompakt. EDIT: Om du har en liten hacker i deg så er det også lett å legge inn Ice Cream Sandwich på den. Eneste som ikke funker foreløpig er kameraet, men det kommer med tid. Kamera på Ice Cream Sandwich er dog er problem for nesten alle telefoner foreløpig med custom ROM, så her er Defy+ i godt selskap. Endret 16. desember 2011 av JohhnyD Lenke til kommentar
jsw Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Da har du fått med deg det meste, og riktig sådan Jeg nevnte ikke lyden, men den er fremragende. Jeg hører elendig, bruker høreapparat i perioder. Men med denne telefonen er det no problem uten. Og den høyttalende funksjonen er også tipp-topp. Legger den ved siden av PC'n når jeg skriver og snakker - fortsatt bare glede. Og i bilen - lyden fra telefonen over høyttalerne der er klokkeklar. Så akkurat dette var en skikkelig opptur! Dine betraktninger om kameraet stemmer også godt. Greit ute i godt lys, ganske så måttlig ellers. Ellers - igjen dette med god følelse, ingen panikk om den har ligget i samme lomme som nøklene, og litt stilig sak 1 Lenke til kommentar
Hei Sveis Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 Takk for gode svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå