Gå til innhold

Android Market sin kompatibilitetssjekk er noe av det mest patetiske jeg har sett


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Jeg blir så forbanna på kompatibilitetssystemet i Android Market at jeg seriøst begynner å lure på om konspirasjonsteorien min om at Google prøver å ødelegge for seg selv i år stemmer (jfr. idiotiske endringer til søk, reader, gmail, google+).

 

Saken er da at Market nekter deg å laste ned apps som den mener ikke fungerer. Nøyaktig hva som bestemmer hva som fungerer går jeg ut fra er en miks av OS-kompatibilitet og hardware-kompatiblitet, satt av utviklerne, ikke Google - men det er Googles system som fullstendig nekter deg å kjøpte APK fila.

 

Resultatet er at man må løpe internett gjennom for å prøve å finne alternative metoder for å få tak i filer. Ta for eksempel NSB sin GRATIS app. Market nekter meg å laste ned den til min Galaxy Tab 7.0 Plus, uten noen spesiell grunn. Da jeg endelig fikk tak i .apk fila og installerte programmet på tross av at det "ikke fungerer", så viste det seg at jo da, fungerer helt fint. Tweeta NSB om det og innimellom noe som indikerte at de ikke egentlig skjønte hva jeg prata om så skulle det nå bli videresendt internt, men "kunne ikke love noe".

 

Fast forward en hel haug med apps så kom da i dag GTA 3 ut. Lasta det ned til iPaden, men fant det ikke i Market. Jo da, det var der, men ikke kompatibelt med GT-P6210. Jeg tok så opp jakten på .apk fila, installerte den, og loadet manuelt datafilene fra GSII (som har samme, raskere-enn-tegra-2 cpu og gpu som 7.0 Plus), og sitter nå her og spiller GTA 3 på en tablet som Market fullstendig nekter meg å kjøpe spillet til.

 

Det problemet her er kanskje det mest latterlige jeg vet om med Android akkurat nå, og Google er pokkers nødt til å ta seg sammen. Om de skal la gud og hvermann få bruke den hardwaren de vil slik at ikke utviklerne klarer å holde styr på kompatibilitet så får de heller legge inn en funksjon for å dekativere kompatibilitetssjekken og heller la brukere gjøre som de vil. Har enda ikke kommet over ikke-kompatible apps som funker dårligere enn flere av de appsene som faktisk er satt som kompatible, så å skåne brukerne for drit som ikke fungerer klarer de uansett ikke. Jeg synes det blir for dumt når man må bruke alternative metoder for å få tak i både gratis og betalte apps fordi Google har funnet ut at de vet best. Android suger på apps i forhold til iOS, og mange mener det er fordi det er vanskelig å tjene penger på betalte apps for Android. Vel, her har du kanskje noe av grunnen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, hva er dette for noe tull egentlig? Jeg oppdaget dette først idag, da min HTC HD2 med Android plutselig ikke ville vise en haug med apps som jeg tidligere har kunnet vise...prøvde å laste ned/kjøpe en app som jeg har ordnet via andre kanaler, men den er liksom ikke kompatibel med telefonen?? Jeg kjører den helt fint, og løsningen blir å fortsette med den "alternative" apk'n! ...utrolig!!

 

...så, er det da noen måte å identifisere tlf som en annen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Jeg har lett etter liknende løsning men ikke funnet noe. Jeg vurderte faktisk å sende Rockstar en support-epost for å spørre om en måte å sende dem 5 dollar på siden Market nekter meg å betale for spillet og det absolutt er verdt det, men har da iallefall betalt for iOS-utgaven. Er helt utrolig at det her godtas av både utviklere og brukere, og etter min mening er det her et mye større problem enn Apple sin sensurering av App Store noensinne har vært.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

edit: og der gikk dobbeltklikkinga som en typisk slitt logitech mus forårsaker fra å være irriterende når man flytter filer til å dobbeltposte i et forum

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...