N o r e n g Skrevet 16. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2011 Nå har jeg ikke finlest hele tråden, men du er sikker på at ikke begge skjermkortene er koblet til samme 12V rail? Det er lenge siden flere 12V rails på strømforsyningen var kult... Flere rails er en god måte å sørge for bedre spenningsregulering og raskere OCP. Har du en 850W PSU med 2x 12V-rails på 40A (480W) per stykk er det ikke et problem, på samme måte er ikke 4x24A (288W) et nevneverdig problem så lenge distribusjonen ikke er på jordet. Flere rails blir problematisk om man går ned til 6x15A (180W), da blir load-balansering en utfordring og fort et problem. Heldigvis hadde de færreste PSUer dette problemet. Så lenge det er en fornuftig mengde strøm som kan gå gjennom hver rail og du har et fornuftig antall rails er multi-rail noe tryggere. Antec High Current Pro er en serie som gjør multi-rail riktig: 850W-modellen har for eksempel 4x40A-rails, 1200W-modellen har 8x30A. Null problem. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 16. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2011 Kva er egentlig 'reglene' om komplett.no skal bytte strømforsyningen hans med eit nytt produkt? For første (om bare delvis) modulære strømforsyning på 850w begynte på nesten 1200kr. Og det går ikkje akkurat ann å bare gi han noko på 700kr'ish, for det er nå på ingen måte eit tilsvarende produkt? Men det kan nå godt hende at komplett.no bare refunderer summen også da antar eg... Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) Kva er egentlig 'reglene' om komplett.no skal bytte strømforsyningen hans med eit nytt produkt? For første (om bare delvis) modulære strømforsyning på 850w begynte på nesten 1200kr. Og det går ikkje akkurat ann å bare gi han noko på 700kr'ish, for det er nå på ingen måte eit tilsvarende produkt? Men det kan nå godt hende at komplett.no bare refunderer summen også da antar eg... Har fått godkjent retur! Får nok pengene tilbake... Kan du ta bilde av pcen din hvor vi ser kobling ut fra strømforsyning til komponenter i pcen din? 1 går til 1, 2 går til 2, osv markert med rødt? Laster opp en video nå! Endret 17. desember 2011 av dsbilling Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=RFyoCBYXsIU Lyden er litt ute av sync :/ Endret 17. desember 2011 av dsbilling Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 17. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2011 Den strømforsyninga hadde eg levert inn rent og holdent pga lyden. -_- Det er i det minste der lyden kommer fra vel? Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. desember 2011 Den strømforsyninga hadde eg levert inn rent og holdent pga lyden. -_- Det er i det minste der lyden kommer fra vel? Hvilken lyd? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 17. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2011 1:15. =_= Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. desember 2011 1:15. =_= Det er ikke PSU (Håper jeg) Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 17. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2011 Eg håper det er PSU, for då forsvinner også den lyden om du bytter den. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2011 Du bruker hvertfall rett kabler Så er nok PSUen som begynner å ta kveld Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) Eg håper det er PSU, for då forsvinner også den lyden om du bytter den. Det er ikke PSU, testa en gang til! Det er en sånn liten høyttaler. Du bruker hvertfall rett kabler Så er nok PSUen som begynner å ta kveld NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!! Endret 17. desember 2011 av dsbilling Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 17. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2011 Det er ikke PSU, testa en gang til! Det er en sånn liten høyttaler. Om eg høre den lyden i Norsk brukers maskin skal eg personlig jakta ned addressa og fjerna jævelen sjøl... Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. desember 2011 Noen forslag til ny PSU da, gutta!? Pris noe rundt ca.1000 kr Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 17. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2011 Hvem meldte dette "løst"? O_o Uansett anbefaler eg denne. http://www.dustinhome.no/seasonic-x-760-760w-modular/product/5010588040?intcmp=searchProvider_dacsa Det er ikkje 850w eller rundt 1000kr, men absolutt gull verdt er den... Men ellers er det denne vil eg meina. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646596 Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 17. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2011 Lyden er en alarm som kommer når du prøver å starte pcen uten å koble strøm på et eller flere av skjermkortene. Når det kommer til PSU så er en TX 750M, eller Seasonic som postet tidligere veldig gode begge to. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 17. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2011 Silver Power 850W til 575 kr på Komplett.no! Det er billig 850W! Har ikke lest noe om den, men min 750W har fungert veldig bra til nå. Til å begynne med så kom det en slags pipe lyd fra den, men den forsvant helt etterhvert og siden har jeg ikke hørt mer til den. Viften er også veldig stillegående, mer stille enn de andre viftene i PC'en min. Har ikke hørt så mye om Silver Power fra før, men utifra tester jeg har lest, grundige tester av PSU, så er 750W'en veldig bra! Leverer langt mer enn den er oppgitt til. Vet ikke med 850W'ern, men det er bare å søke på Google om. .... Ojsann. Gikk ut ifra at den var modulær, men den har standard kabler, hvis det gjør noe for deg. Vil uansett anbefale modulær. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2011 1:15. =_= Det er ikke strømforsyniga som lager den pipingen, det er skjermkortet som varsler om mangel på ekstra strøm... Prøv å napp ut tilleggsstrømkablene på ditt entusiast ATi kort og de hyler, til og med 5870'n min hyler på likt vis. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2011 Den silver poweren til rett under 600kr på komplett.no er et veldig godt valg viss du ikke vil legge ut så mye penger. Viss ikke så er det jo anbefalt mange gode du kan kikke på: Corsair HX, AX. Antec Seasonic. Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. desember 2011 Jeg gikk for denne: www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600425 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2011 Meget godt valg. 7års garanti på den også 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå