Gå til innhold

2x 6950 strøm


dsbilling

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke finlest hele tråden, men du er sikker på at ikke begge skjermkortene er koblet til samme 12V rail? Det er lenge siden flere 12V rails på strømforsyningen var kult...

Flere rails er en god måte å sørge for bedre spenningsregulering og raskere OCP. Har du en 850W PSU med 2x 12V-rails på 40A (480W) per stykk er det ikke et problem, på samme måte er ikke 4x24A (288W) et nevneverdig problem så lenge distribusjonen ikke er på jordet. Flere rails blir problematisk om man går ned til 6x15A (180W), da blir load-balansering en utfordring og fort et problem. Heldigvis hadde de færreste PSUer dette problemet. Så lenge det er en fornuftig mengde strøm som kan gå gjennom hver rail og du har et fornuftig antall rails er multi-rail noe tryggere.

 

Antec High Current Pro er en serie som gjør multi-rail riktig: 850W-modellen har for eksempel 4x40A-rails, 1200W-modellen har 8x30A. Null problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva er egentlig 'reglene' om komplett.no skal bytte strømforsyningen hans med eit nytt produkt?

 

For første (om bare delvis) modulære strømforsyning på 850w begynte på nesten 1200kr. :D

 

Og det går ikkje akkurat ann å bare gi han noko på 700kr'ish, for det er nå på ingen måte eit tilsvarende produkt?

 

Men det kan nå godt hende at komplett.no bare refunderer summen også da antar eg... :p

Lenke til kommentar

Kva er egentlig 'reglene' om komplett.no skal bytte strømforsyningen hans med eit nytt produkt?

 

For første (om bare delvis) modulære strømforsyning på 850w begynte på nesten 1200kr. :D

 

Og det går ikkje akkurat ann å bare gi han noko på 700kr'ish, for det er nå på ingen måte eit tilsvarende produkt?

 

Men det kan nå godt hende at komplett.no bare refunderer summen også da antar eg... :p

Har fått godkjent retur! :)

Får nok pengene tilbake...

 

 

Kan du ta bilde av pcen din hvor vi ser kobling ut fra strømforsyning til komponenter i pcen din? 1 går til 1, 2 går til 2, osv markert med rødt?

 

Laster opp en video nå! :)

Endret av dsbilling
Lenke til kommentar

Silver Power 850W til 575 kr på Komplett.no! Det er billig 850W! Har ikke lest noe om den, men min 750W har fungert veldig bra til nå. Til å begynne med så kom det en slags pipe lyd fra den, men den forsvant helt etterhvert og siden har jeg ikke hørt mer til den. Viften er også veldig stillegående, mer stille enn de andre viftene i PC'en min. Har ikke hørt så mye om Silver Power fra før, men utifra tester jeg har lest, grundige tester av PSU, så er 750W'en veldig bra! Leverer langt mer enn den er oppgitt til. Vet ikke med 850W'ern, men det er bare å søke på Google om.

 

.... Ojsann. Gikk ut ifra at den var modulær, men den har standard kabler, hvis det gjør noe for deg. Vil uansett anbefale modulær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...