Gå til innhold

2x 6950 strøm


dsbilling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan ikke være noe annet enn strømforsyninga, sånn jeg ser det.. Jeg ville klaga til komplett og prøvd å bytta i en annen PSU med mer kraft! Det går ikke bare på total Effekt(Watt) det går også på hvor mange Ampere(strøm) den klarer å levere på hver krets. Si PSU'en din har én krets for alle skjermkort med lav strøm kapasitet. Da går det dårlig. Er det 850W PSU så skal det nesten være garantert at du skal kunne kjøre med 2 stk. HD 6950.

 

Les noen reviews før du plukker deg ut en ny PSU. Jeg kjøpte min PSU på tilbud(specs i signatur), leste noen reviews på forrhånd, da jeg var litt skeptisk til et nytt merke. Under testinga så hadde de målt opptil 950W+, og dette er en 750W'er!! Så det er stor forskjell på strømforsyninger.

 

Har du noen forslag til ny PSU?

 

Du fekk ikkje med deg at det er 2x6pin og 2x8pin?

 

Kan det ha noe med at det ikke er nokk Watt på PSU?

Du har nok strøm rent specs-messig, men mistenker at strømforsyningen er defekt, som blir litt anna historie.

 

Kan det ha noe med sikringen å gjøre? Hva om sikringen ikke har nok Ampere? :/

Endret av dsbilling
Lenke til kommentar
Kan det ha noe med sikringen å gjøre? Hva om sikringen ikke har nok Ampere? :/

Den har nok kapasitet, så med mindre det er noko veldig rart, f.eks at skjermkortene kjører samme rail, har du god nok strømforsyning.

 

Og om overnevnte er tilfellet at begge to skjermkort deler samme rail (på 24A) så er noko hodeløst gale uansett!

 

Kor mykje kosta strømforsyningen, for ikkje å nevna når? Den er nå ute av sortiment.

Lenke til kommentar

PSUen skal være mer en kraftig nok. Du skal kunne klare deg med en 650Wer av samme sort for å kjøre dei to skjermkorta der. Er en god PSU, ikke den beste, men mer en god nok for dem fleste.

 

Men det kan godt være at det er PSUen som er gåen da.

 

Husket å koble kablene på rett plass på PSU ? Å at du bruker rett kabler ?

Lenke til kommentar

Har du noen forslag til ny PSU?

 

Kan det ha noe med sikringen å gjøre? Hva om sikringen ikke har nok Ampere? :/

Mange gode valg:

Corsair TX, HX og AX

XFX Core, XXX PRO...

NZXT HALE90 og HALE82

Seasonic X

Chieftec Nitro

Antec High Current Pro, Truepower New

Cooler Master Silent Pro Gold/M

Sikkert flere også

 

Hvilken sikring snakker du om? PSUen skal ha sikringer innebygd som sørger for at den skrur seg av ved overlast og om du kjører utenfor spesifikasjonene. Om sikringen i rommet går vil det bli mørkt.

Lenke til kommentar

Nå blir det litt rart å holde tritt her. Men om det er tid igjen så må eg spørra ka strømforsyningen kosta. komplett.no er oftest greie nok at dei gjerner følger diverse ideer, f.eks å bytte inn strømforsyningen med ein av anna merke.

 

Siden det er også ute av sortiment vil det skje at komplett velger ein ny strømforsyning om dei er enig at den er defekt, så då er det spesielt relevant å vita kva du skal spørra aldri så pent om. :D

 

Også bør du som sagt søka retur om det er tid igjen ennå. :p

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Nå blir det litt rart å holde tritt her. Men om det er tid igjen så må eg spørra ka strømforsyningen kosta. komplett.no er oftest greie nok at dei gjerner følger diverse ideer, f.eks å bytte inn strømforsyningen med ein av anna merke.

 

Siden det er også ute av sortiment vil det skje at komplett velger ein ny strømforsyning om dei er enig at den er defekt, så då er det spesielt relevant å vita kva du skal spørra aldri så pent om. :D

 

Også bør du som sagt søka retur om det er tid igjen ennå. :p

 

Den kosta 698kr når jeg kjøpte den.

 

Og jeg har sendt inn søknad om retur.

Lenke til kommentar

Strømmen føres over fleire "rails" (skinner, tenk noe ala togskinner). Kvar rail har ein øvre grense for kor mykje det kan ta.

 

Ein populær måte å kjøra det nå er at 12v (skjermkort, prosessor og noko smått ellers) er ei skinne, mens "alt annet" er i bunn og grunn sporet av fra denna skinnå.

 

I ditt tilfelle har strømforsyninga di fire forskjellige 12v skinner, som fungerer separat. Det virker egentlig litt rart når eg tenker over det. Korleis strømmen er fordelt der egentlig er ikkje så godt å si.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...