dsbilling Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Jeg har da to 6950 men får ikke startet maskinen en gang. Hvor mye strøm er nødvendig for å starte maskinen med de to? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 En god 750W PSU skal holde sett at du ikke har overklokket ting til h*lvette. Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 En god 750W PSU skal holde sett at du ikke har overklokket ting til h*lvette. har bare overklokka CPU Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Reset overklokk. Et ekstra grafikkort kan skape uante problemer. Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Reset overklokk. Et ekstra grafikkort kan skape uante problemer. Kan det ha noe med kablene jeg bruker også? :/ Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Nei. Men, du skriver i signaturen at du har flasha et eller flere kort. Gjør om den tilbake til stock, og se om det er problemet. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Nei, men om PSUen din er dritt kan det ha noe å si. Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Nei. Men, du skriver i signaturen at du har flasha et eller flere kort. Gjør om den tilbake til stock, og se om det er problemet. Gjordt begge til stock. Nei, men om PSUen din er dritt kan det ha noe å si. Holder ikke 850W? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Holder ikke 850W? Å si du har en 850W PSU er intetsigende. Om det er en god PSU vil den klare å levere 800+ Watt i ren 12V-strøm, om det er en elendig PSU kan den kanskje klare å levere 300W med 12V-strøm og den eksploderer om du forsøker å dra mer. Ja, dårlige strømforsyniner kan være så ille, så si oss hvilken modell det er snakk om: Corsair TX850, CoolerMaster GX850 etc. Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Holder ikke 850W? Å si du har en 850W PSU er intetsigende. Om det er en god PSU vil den klare å levere 800+ Watt i ren 12V-strøm, om det er en elendig PSU kan den kanskje klare å levere 300W med 12V-strøm og den eksploderer om du forsøker å dra mer. Ja, dårlige strømforsyniner kan være så ille, så si oss hvilken modell det er snakk om: Corsair TX850, CoolerMaster GX850 etc. Denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=386813#extra Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=386813#extra Chieftec Super Series 850W er det. Finner ingen tall på akkurat 850W-modellen, men produktlinja var ganske bra. Da er den feilkilden eliminert. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Med mindre den har problemer urelartert til dens opphav da. Til trådstarter undrer eg på om maskina i det heila tatt svarer når du forsøker å starte den. Ingen vifter som snurrer aldri så kort? Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Med mindre den har problemer urelartert til dens opphav da. Til trådstarter undrer eg på om maskina i det heila tatt svarer når du forsøker å starte den. Ingen vifter som snurrer aldri så kort? Nope. Ikke en eneste "bevegelse" fra maskinen. Men det blinker i pæra i taket! Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 ...Du er sikker på at strømforsyngen er på? Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 ...Du er sikker på at strømforsyngen er på? OFC! xD Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Då ville eg prøvd følgende: Koble fra skjermkortets strøm og prøv. Og så går du bare gjennom lista for å sjå om NOKO reagerer. Skjønt om du har noko kobla til strømforsyninga som ikkje trenger hovedkortet for å operere (vifter, m.mer) så burde dei gjøra... kva dei skal gjøra. Endret 15. desember 2011 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Då ville eg prøvd følgende: Koble fra skjermkortets strøm og prøv. Og så går du bare gjennom lista for å sjå om NOKO reagerer. Skjønt om du har noko kobla til strømforsyninga som ikkje trenger hovedkortet for å operere (vifter, m.mer) så burde dei gjøra... kva dei skal gjøra. GFX 1 + Kabel 1 = OK GFX 2 + Kabel 1 = OK GFX 1 + Kabel 2 = OK GFX 2 + Kabel 2 = OK GFX 1 + Kabel 1 + GFX 2 + Kabel 2 = Ingenting funker. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 ...Så alt funker heilt til du kobler til begge skjermkort samtidig? Dette høres ut som strømforsyningen blir overbelastet, noe som høres veldig rart ut igjen. Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 ...Så alt funker heilt til du kobler til begge skjermkort samtidig? Dette høres ut som strømforsyningen blir overbelastet, noe som høres veldig rart ut igjen. Kan det ha noe med at det ikke er nokk Watt på PSU? Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Det kan ikke være noe annet enn strømforsyninga, sånn jeg ser det.. Jeg ville klaga til komplett og prøvd å bytta i en annen PSU med mer kraft! Det går ikke bare på total Effekt(Watt) det går også på hvor mange Ampere(strøm) den klarer å levere på hver krets. Si PSU'en din har én krets for alle skjermkort med lav strøm kapasitet. Da går det dårlig. Er det 850W PSU så skal det nesten være garantert at du skal kunne kjøre med 2 stk. HD 6950. Les noen reviews før du plukker deg ut en ny PSU. Jeg kjøpte min PSU på tilbud(specs i signatur), leste noen reviews på forrhånd, da jeg var litt skeptisk til et nytt merke. Under testinga så hadde de målt opptil 950W+, og dette er en 750W'er!! Så det er stor forskjell på strømforsyninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå