Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hemmelig.com - Noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skremmende mange som bifaller dette.

"Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv", var det et klokt menneske som sa en gang.

Det er mange uskyldige mennesker som vil få ryktet sitt dratt gjennom dritten her. Fedre som blir stemplet som horebukker og unge jenter som blir stemplet som horer. Inkluderer vi familiene som rammes er omfanget enormt - sannsynligvis er dette et av de største angrepene på personvernet vi har hatt i Norge.

Heldigvis er filen lite tilgjengelig for publikum flest og filen er lite "brukervennlig". Jeg håper bare at vi ikke ender opp med en søkbar versjon koblet opp mot telefonkatalogen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frontallappen er ikke ferdig utviklet før ved 25 år. Dette er maksimalt synliggjort ved hackernes handlinger og uttalelser, samt en del andre "debattanter".

Ja, får håpe at det er der det ligger, så kanskje det er håp for disse også med årene.

Det er mange ting som kan diskuteres, og i mange tilfeller skal man ikke vær for bastant. Jeg anser meg selv som en reflektert og en person som er åpen for andres argumenter. I denne saken er det imidlertid bare en sannhet. Det er udiskutabelt. Det er to lovbrudd, begått av tre unge kriminelle. Med enorme konsekvenser for de uskyldige berørte. Resten er en navneliste og noen meldinger som ikke kan brukes til å dømme noen som helst.

At folk er idioter og tenker på å ta saken i egne hender overfor hackerne, og evt om politiet kan bruke listene som utgangspunkt til å nøste opp i noen undergrunnsnettverk er sekundært. Det siste tror jeg forøvrig er en nær umulig oppgave, og kunne forøvrig utmerket vært gjort uten å oute 1000vis av uskyldige for alle og enhver. Sannsynligvis har politiet god kontroll på hvem som figurerer der inne i organiserte, ulovlige former, fra før uansett.

Lenke til kommentar

Frontallappen er ikke ferdig utviklet før ved 25 år. Dette er maksimalt synliggjort ved hackernes handlinger og uttalelser, samt en del andre "debattanter".

Frontlappen samt fornuften må være borte hos han ene hackeren de andre virker som har tatt til fornuft, vi snakker ikke tomme drapstrusler her vi snakker mektige folk som mister kone,barn,rykte osv, hva stopper dem i å gi et oppdrag til noen? Torpedo,leiemorder osv?ordne det tar vel også selv en totalt kriminelt fravikende menneske meget kort tid når de er sinte & full av hat..

Så mye kaos noen hackere kan gjøre burde åpne alles øyne på framtidens fiender, når mer & mer blir styrt av data så vil det bli mer åpenbart.

Tenk dere DLD databasen når den er på plass :!:

Ta et eks de her DRITTUNGE hackerne greier det samme på Sukker.no /match.com så legger de ut all info om brukere,nick,meldinger ville du synes det var kult at dine kompiser så alle avslagene du har fått eller at damene får se hvor jævlig drittsekk du er?

Hemmelig.com har aldri vært en side med proft sex salg, ut ifra hva jeg kan om dette er siden brukt nesten utelukkende av amatør samt noen proffe Norske prostituerte og generelt folk som er ute etter samleie eller annet innen sex fetisher eks bondage,filming osv osv.

Hallik bruker media for å få flere lesere, er hvertfall ingen brukere som hadde hemmelig som salgs kanal som taper millioner, det kan jeg garantere med alle min lem..

Til dere som tror dere kan hacke alt dere vil og leke tøffinger, når virkeligheten banker på døren kan jeg love dere at et balltre er mer vondt i virkeligheten en på et pc spill..Når man spiller et spill, så må man tåle konsekvensene!!

Jeg håper virkelig hackerne våkner opp ifra pc skjermene sine å forstår at dette også kan gå hardt ut over familien deres, ser for meg folk som kommer til å planlegge hevn 10år fram tid..

En ting jeg har lært ikke undervurder hvor hardt et menneske kan hate eller hvor onde handlinger det kan utføre..

Ta til fornuft hackere, jeg vil ikke at brukere av hemmelig eller dere skal lide pga noe så idiotisk som dette..

God jul :)

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

Til dere som tror dere kan hacke alt dere vil og leke tøffinger, når virkeligheten banker på døren kan jeg love dere at et balltre er mer vondt i virkeligheten en på et pc spill..Når man spiller et spill, så må man tåle konsekvensene!!

En ting jeg har lært ikke undervurder hvor hardt et menneske kan hate eller hvor onde handlinger det kan utføre..

Hvorfor sier du dette til hackerne og ikke til brukerne på hemmelig.com? - Dette er jo dobbeltmoral.

Det virker som om argumentasjonen mot hackere, er det samme som moralistene, bare at man bytter ut "hemmelig" med "hackere". :)

Endret av Notelitten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor sier du dette til hackerne og ikke til brukerne på hemmelig.com? - Dette er jo dobbeltmoral.

Det virker som om argumentasjonen mot hackere, er det samme som moralistene, bare at man bytter ut "hemmelig" med "hackere". :)

I mine øyne er alle brukere av hemmelig uskyldige, så derfor refererer jeg til hackerne da de som omtales her er hackere som gjør ulovligheter, er jo åpenlyst ulovlig det de driver med..Og når man en dag hacker feil person vil man måte tåle straffen om det er politiet eller selvjustis som står for det..

"It is time we realized that that crimes without victims are like debts without creditors. They do not even exist. Any person who lies awake at night worrying about the private pleasures of other consenting adults has more than just too much time on their hands; they have some unjustifiable beliefs about the nature of right and wrong."

• Liker 3
Lenke til kommentar

I mine øyne er mange av brukerne av hemmelig.com uskyldige, og om de så var skyldige, annskaffet hackerne seg tilgang til brukerdatabasen på nettet.

Jeg ser på nettet som en abstrakt virkelighet, det som foregår på nettet, det skjer ikke i den reelle verden; selv om alle har tilgang til nettet. Du kan ikke yte fysisk vold over nettet.

Det hackerne gjorde er gale, men jeg har ingen sympati for brukerne på hemmelig.com, er de ikke lur nok til å registrere seg på nettet anonymt, får de se konsekvensene av det.

Hemmelig.com er også ansvarlige for å sørge for at slik sensitiv data er godt sikret, det var det ikke.

Slik jeg ser det, burde det verken være noe grunnlag for erstatning eller straff for hackerne.

Lenke til kommentar

Det gjør også den generelle brukerbasen på hemmelig.com.

Hva legger du i "den generelle brukerbasen"? Hvilke lover har de brutt og hvordan støtter du opp om dette med mer enn din egen intuisjon?

Det norske nettstedet Hemmelig.com er en av landets største markedsplasser for sexkjøpere og prostituerte.

http://www.dagbladet.no/2011/12/14/nyheter/hemmeligcom/prostitusjon/19408887/

Endret av Notelitten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke lovbrudd å snakke med en prostituert, spørre hva hun tar i betaling og når hun er ledig. Det er heller ikke ulovlig å møte en prostituert, derimot er det ulovlig å kjøpe eller selge sex. Jeg finner ingen bevis på at ett kjøp eller salg er gjennomført.

PS: Jeg har lest artikkelen to ganger nå og finner fremdeles ikke noe.

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

Hvor mye bevis trenger du da?

EDIT:

Nettstedet eksisterte for prostitusjon, kjøp og salg av sex. Dette er bekreftet.

Å si at folk registrer seg der "i den tro at det er et alternativ til facebook" blir litt drøyt.

Jeg finner ingen bevis på at ett kjøp eller salg er gjennomført.

Alle gode ting er tre.

«Hva mener du? Ingen som blir tatt her. (...) Jeg har pleid å få 1500-2000 kroner for 1-1,5 time. Da får vi gjort en del :-) Du trenger ikke være redd for det her...», skriver en kvinneprofil til en annen forsiktig kunde 5. mai i 2010.

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Hvor mye bevis trenger du da?

EDIT:

Nettstedet eksisterte for prostitusjon, kjøp og salg av sex. Dette er bekreftet.

Å si at folk registrer seg der "i den tro at det er et alternativ til facebook" blir litt drøyt.

Jeg finner ingen bevis på at ett kjøp eller salg er gjennomført.

Alle gode ting er tre.

«Hva mener du? Ingen som blir tatt her. (...) Jeg har pleid å få 1500-2000 kroner for 1-1,5 time. Da får vi gjort en del :-) Du trenger ikke være redd for det her...», skriver en kvinneprofil til en annen forsiktig kunde 5. mai i 2010.

Og hvem har hun tatt den summen av? Brukere på hemmelig.com, andre nettsteder, folk hun har møtt på gata? Har hun alene stått for underholdningen til "den generelle brukerbasen"? Hva om de diskuterer stripping på utdrikkingslag? Vi kan ikke vite og det blir derfor feil å dømme "den generelle brukerbasen" til å ha brutt loven.

DB har tatt små utdrag fra forskjellige samtaler og satt de sammen for å fortelle en spennende historie. En får ikke annet enn underholdende lesing ut av den artikkelen.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...