Nidhugg Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Jeg har problemer med at jeg får blåskjerm på den nye datamaskinen min. Særlig når jeg spiller wow. Jeg lager denne tråden her for på en måte tenke høyt. Skal skrive her hva jeg gjør for å prøve å finne feilen. Innspill mottas med takk! Maskinen jeg kjøpte tok utgangspunkt i tilbudet til mamoz, på deal.no. Denne dataen ble best i test på dinside.no i mai i år. Jeg foretok noen endringer i forhold til tilbudet. Skjermkort Radeon hd6850. Kabinett Antec three hundred. Power Corsair CX600. (sjekk vedlagt bilde for mer informasjon om dataen) Maskinen har allerede vært inne til service en gang og fått skiftet en minnebrikke og firmware på ssd disken oppdatert. Har kjørt memtest x86 og ikke funnet noen feil denne gang. Driver til skjermkortet er oppdatert. Adobe flash player og shockwave player er oppdatert. For øyeblikket holder jeg på å finne ut hvordan jeg kan ha både java 32 og 64 installert samtidig. Har endt opp med å bare ha java for 64 installert da jeg ikke klarte å installere begge to parallellt. Skal prøve å finne ut hvordan jeg analyserer en .dmp fil nå, men det skjønner jeg ikke bæret av... Endret 15. desember 2011 av Nidhugg Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Blåskjerm gir ofte en litt mer konkret melding, som kan bistå å forklare hvor problemet ligger. Erfaringsmessig kan det oppstå obskure feil om strømforsyning ikke leverer nok ved stor last av systemet... skjermkort suger mer strøm enn de fleste tror Lenke til kommentar
Nidhugg Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Takk for innspill TGB Meldingen jeg får ved blåskjerm er stort sett noe sånt som 0x0000001e(0x000000000000000, 0x000000000000000, 0x000000000000000, 0x000000000000000) Dette sier ikke veldig mye. Ikke klarer jeg å finne noe annet ved å google det enn at det betyr at det er noe galt. Som om jeg ikke visste det når skjermen blir blå. Om du kan svare meg på om en cx600 er for dårlig forsyning til en radeon hd6850 så hadde det vært fint. Butikken mener iallefall at feilen ikke ligger der og at det burde ha gått med den opprinnelige strømforsyningen som fulgte med. Antar den var 400W eller noe. Endret 15. desember 2011 av Nidhugg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå