Occi Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Har et elektrikerfirma i familien så har tilgang til flere grossister, og da blant annet Solar. Men jeg får nesten 100% av linja mi (20/2 fra Get) og har helt OK ping, så lar det bli. Uansett kjekt å vite i fremtiden! Lenke til kommentar
Goodtimes Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Det er ikke umulig at Get kjører 10dB lavere på digitalt enn analogt, mot CDK som kjører 6(hadde 10 tidligere). Det er jeg ikke sikker på. Det er ikke unormalt. I så fall er du innenfor. Jeg fikk inntrykk av at du og hadde CDK. Bare husk at flesteparten av elektrikerne ute kan litt for lite om hvordan man jobber med koaks, og har enda mindre forståelse for hvordan kabeltv-nettene er bygget opp. Selv om det er noen som kan veldig mye om SMATV og enkle antenneanlegg er kabeltv veldig annerledes. Ikke noe vondt ment mot elektrikere, men jeg mener de heller kan holde på med sitt. Fagfeltene innenfor elektro er allerede store nok om man ikke skal blande seg inn i alle andre. For å sette det litt på kanten. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 En vanlig elektrikerutdanning (elektro, elenergi -> lærling) fokuserer ikke så veldig mye på slikt, så er naturlig at elektrikere ikke kan så mye om emnet. Selv har jeg gått 2 år elektro (elektro, elenergi), men tok ikke lærling og fagbrev da jeg heller studerte. Lærte helt basic bruk av coax og montering, og litt om hvilke dB som er i bruk for vanlige TVer og slikt, men ikke på nivået på signalanalyse som denne tråden. Er andre elektrolinjer som fokuserer mer på det tror jeg, litt usikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå