Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen hardware fungerer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Så etter å ha prøvd å fikse litt rundt med minnebrikkene, pga bluescreen problemer så har det oppstått noe annet.

Nå får jeg ikke en gang opp skjerm?

Først skrur pcen seg på i 1 sekund, så rebooter den etter ca 5 sekunder.

Men da får jeg ikke noe skjerm?

Mus, tastatur osv fungerer heller ikke...

Se video

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må fortelle litt mer.

Døde bare alt plutselig?

Nei pleide å få et bluescreen problem, så tok ut begge RAM brikkene, og puttet dem inn i en annen slot.

Da skjedde dette, og uansett hva jeg forandrer på nå får jeg dette problemet.

Blir litt vanskelig å ta en test da jeg ikke får noe skjerm, eller ingen mus eller tastatur fungerer.

Du kan jo teste PSU og utelukke den.

Blir litt vanskelig å ta en test da jeg ikke får noe skjerm, eller ingen mus eller tastatur fungerer.

Kortslutt grønn og svart kabel( i 24pinkontakten) med en binders med kun en harddisk kobblet i.

psusmall.jpg

Endret av JimmyGrudgie
Lenke til kommentar

Nei, eneste du skal teste er om strømforskyninga booter opp og viftene går i den.

Bare til å koble ut alt og kortslutte 2 kabler med noe og se om den starter.

Hvis ja så er den ok.

Da er det nok hovedkortet ditt, du kan jo utelukke rambrikkene ved å låne en brikke av naboen.

Ville ha tatt ut alt og remontert det utenfor kabinettet , samme resultat da så ville jeg ha testet med nye rambrikker/ låne noen , tenger bare en.

Etter å ha satt denne i alle spor og samme problem kommer er det nok hovedkortet.

Lenke til kommentar

Nei, eneste du skal teste er om strømforskyninga booter opp og viftene går i den.

Bare til å koble ut alt og kortslutte 2 kabler med noe og se om den starter.

Hva mener du med å koble ut alt?

Og hvilke 2 kabler snakker du om her?

Har du noen "bruksanvisning" for dette?

For å være mest mulig sikker for å ikke ødelegge noe unødvendig.

Lenke til kommentar

Ta ut alle kabler fra strømforskyninga som sitter i hardware.

Sett en kontakt i en harddisk så den får noe load, så tar du opp den største kontakten som kommer ut av PSU og finner noe metall, binders ol og setter i den grønne pinnen, så bøter du den og setter den andre enden inn i hvilken som helst av de svarte.

Booter psu da så fungerer den.

Lenke til kommentar

Nei pleide å få et bluescreen problem, så tok ut begge RAM brikkene, og puttet dem inn i en annen slot.

Her er problemet ditt. Det står i manualen til hovedkortet ditt hvordan brikkene skal stå. Og de fungerer kun der. Så, når du flytter på de er det ikke rart det tuller seg til.

Flytt de tilbake slik de stod så skal ting virke.

Endret av Bibow
Lenke til kommentar

Her er problemet ditt. Det står i manualen til hovedkortet ditt hvordan brikkene skal stå. Og de fungerer kun der. Så, når du flytter på de er det ikke rart det tuller seg til.

Flytt de tilbake slik de stod så skal ting virke.

Jeg skrev jo at de ikke fungerer etter å ha puttet dem tilbake, de fungerere verken med, uten, eller på samme sted som før.

Lenke til kommentar

Da er det nok ramen som er gåen. Det røde lyset til høyre for slotsene indikerer at noe er gale med minnebrikkene.

Siden ram ikke koster noe særlig nå til dags ville jeg prøvd å kjøpe noen nye for å prøve :)

For å si det sånn, så ser jeg ingen rødt lys ved siden av ramene.

Og for det andre, så skal en PC kunne i det minste skru seg på uten ram (!) (gjelder da å ta imot mus, tastatur og skjerm!).

Så her er det noe muffins.

Ellers så har jeg 8 gig ram, så det var ganske dyrt. Vil tro jeg fortsatt har reklamasjon siden jeg kjøpte den for 6 mnd siden.

MEN! Vil helst være nokså sikker på at det er ramen før jeg sender den inn.

Du er enig i at en PC bør kunne skru seg på uten ram?

Og hva f* er det på starten der, at den rebooter? (Se videoen).

Lenke til kommentar

En PC starter ikke uten RAM, nei.

Og hvis du ser på videoen din ser du et rødt lys oppe til høyre som indikerer at noe er feil med RAMen. På noen hovedkort er det en knapp der som du kan trykke på. Da setter den i gang feilsøking av minnet.

Men alt dette står i manualen.

Lenke til kommentar

En PC starter ikke uten RAM, nei.

Og hvis du ser på videoen din ser du et rødt lys oppe til høyre som indikerer at noe er feil med RAMen. På noen hovedkort er det en knapp der som du kan trykke på. Da setter den i gang feilsøking av minnet.

Men alt dette står i manualen.

Hei, har nå fjernet begge minnebrikkene.

Så jeg har ingen knapp, men heller en bryter (eller hva det kalles).

Kan da dra den ned (som en gameboy for eksempel, der du må skru på), da lyser den da opp når jeg har skrudd på maskinen/har i strøm.

Er dette en sånn som setter i gang feilsøking?

Men, hva kan jeg tjene fra dette? Jeg kan ikke evt se noe resultat, da maskinen hver gang rebooter etter 1 sek for hver gang jeg skrur på pcen, og ingen skjerm, tastatur eller mus fungerer?

Se bilde:

post-195509-0-88874500-1323968655_thumb.jpg

EDIT: Det er under "EPU" på bilde.

Endret av JimmyGrudgie
Lenke til kommentar

post-195509-0-88874500-1323968655_thumb.jpg

Den lille "bryteren" gjør slik at alt hardwaren blir "grønnere", går treigere, bruker mindre strøm..,

En liten knapp på siden av som heter "memok" er en knapp som gjør at pcen kan starte med ram/eller en sånn feilboot. Les litt på internett om hovedkortet ditt/manualen din står sikkert der.

Endret av Stian838
Lenke til kommentar

Du har en knapp, jo.

Har markert den her:

post-179253-0-24473700-1323969314_thumb.jpg

Slå opp på memOK i manualen og følg instruksene der.

Du kan tulle til mye greier ved å gjøre det feil.

Skal jeg lese i manualen til ramen eller motherboard?

Tror jeg har klart å rote bort manualen, er det mulig å finne den på nett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...