Rkskaar Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Jeg har trøbbel med en nyformatert HD. Finner den ikke under "min datamaskin" men bare under enhetsbehandling, der uten bokstav. Noen som vet hvordan jeg får "aktivert" HD. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Du må partisjonere disken din. Hvordan du gjør det er avhengig av hvilket OS du har. Med Win2k/XP er det i Disk Management, i Win9x bruker du fdisk (skriv fdisk på command linjen) Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Svarte litt fort... Du sier du har formatert disken (og dermed laget partisjon). Om bruker WinXP/Win2k/Win2k3 så kan det hende du ikke har angitt en stasjonsbokstav. Hva er status for disken/partisjonen i Disk Management da? Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Ja! Jeg gikk inn på datamaskinbehandling, der fant jeg den og kunne tildele bokstav. Holder på nå å formatere den på ny, denne gangen med bokstav. Jeg glemte å krysse av for hurtig formatering så jeg har bare kommet til 10% enda. Regner med alt ordner seg etterpå. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Du trenger ikke formatere på nytt for å angi stasjonsbokstav. Dette gjør du bare ved å høyreclick'e på partisjonen og velge 'Change Drive Letters and Paths...' Og du kan jo alltids avbryte formateringen og starte på nytt med quick da. Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Ja, det stemmer. Nå virker den, takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå