Gå til innhold

[LØST] Hjelp til oppsett av spill PC (max 12.000,-)

Anbefalte innlegg

Halloeniluken!

5 år siden sist jeg kjøpte ny PC, med hjelp fra forumet. Delene vi da kom fram til har jeg lagt i min signatur, eventuelt se: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=651672

Jeg "forhåndsbestilte" StarWars: The Old Republic i går, og da jeg logget inn for å spille i dag måtte jeg ha alt på LOW settings. Dette var ikke så kos.

Jeg er ikke oppdatert i data-verdenen, men fikk beskjed om å vente til Intel slapp ut sin i2500k som skulle komme i Oktober. Jeg trenger hjelp til å lage et oppsett med absolutt alt utenom eksterne deler som mus, tastatur, headset/høytalere og musematte :p

Bruksområdet blir SWTOR-/WOW-type spill, med et budsjett på ikke mer enn 12.000 kroner. Skader absolutt ikke å gå under, dersom dere tror det blir overkill for SWTOR.

Jeg trenger W7 OEM og kabinett inkludert i prisen. Jeg tenker en 120G SSD harddisk får holde. De jeg kjøper hos må også sette sammen PCen for garantiens skyld ;)

Setter pris på all hjelp!

Endret av Toppris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur det vil være bedre før din del å bygge sjøl. Om du bestille en custom pc så vill du mest sansynlig ikkje å få den før en gang ut i januar.

I bunn å grund så treng du ikkje noe kunnskap når det kommer til å sette op en ny rig.

Setta samme min første pc i begynnelsen av november i år.

Æ hadde inga kunnskap når æ byggde min, brukte vente tiden fra bestilling til tingan kom på å finne info.

Det er flere youtube filmer som vise step by step hvordan du setter allt sammen å hvordan du instalerer os.

For 2 år siden så bestillte æ en komplett pc i slutten av november eller begynnelsen av december.

Å fikk den ikkje for mitt ut i januar.

Lenke til kommentar

Jeg har venner som kan bygge PC, men jeg tenkte det er sykt nedsig å få en ny PC, men den er ikke klar til bruk for du må sette sammen puslespillet først :p

Så jeg kan jo forsåvidt fikse byggingen selv, men jeg trenger fremdeles en liste over kompatible deler som vil være gode for meg og mitt forbruk ;)

Lenke til kommentar

Vet ikke om du behøver ny skjerm eller ikke.

Siden du har klart deg forholdsvis ok med den maskin du har i dag, så regner jeg ikke med du kjører en 30" med 2560x1600 oppløsning.

Uansett. Har satt opp et forslag fra dustinhome.no. Kan være et bra utgangspunkt:

Edit: SATA brenner behøver du jo ikke, men jaja...

post-24279-0-46563900-1323974203_thumb.jpg

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Uansett. Har satt opp et forslag fra dustinhome.no. Kan være et bra utgangspunkt:

Tusen takk, fflex!

Jeg brukte ditt utgangspunkt men gjorde noen få endringer:

- Skjermkort: Asus GeForce GTX 580

- Harddisk: Kingston HyperX SSD

- RAM: 16GB i stedet for 8GB

- CD-rom (Ikke på lager)

- Annet kabinett

pc2011w.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Kom ved et uhell å bestille Battlefield 3 (kampanjetilbud sammen med skjermkortet), men det kostet meg bare 100,- så det kan jeg leve med ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...