Joachim_F Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Krimserien spillmatiseres av Sam & Max-utvikleren. Les hele saken Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Valg og konsekvens i et eventyrspill høres jo interessant ut, og noe de absolutt burde gjøre mer av, spesielt siden ingen såkalte rollespillutviklere bryr seg om det lenger. (Bortsett fra Obsidian) Telltale har vel "truet" med noe lignende i det annonserte Walking Dead-spillet også. Skjønner ikke helt hvorfor ikke eventyrspill prøver å samle sammen massene av rollespillfans som befinner seg i et vakum nå for tiden med ingenting å spille. Valg og konsekvens kunne bygget noen broer der. Endret 15. desember 2011 av radiohodet Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 For rollespillfans hadde bare klaget over styring i sanntid, manglende figurutvikling og at det ikke var en terning som avgjorde om man klarte å åpne en skuff eller ikke. 1 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Noen ville nok synes det, men er også en stor gruppe som bryr seg mest om historie, karakterer og valg/konsekvens. Det to første punktene har jo eventyrspill alltid vært en klasse over resten av røkla på (og derfor appelert til mange rollespillfans), men det er rart at rollespill alltid har hatt eneretten på valg/konsekvens når det virker minst like naturlig i et eventyrspill. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Valg og konsekvens er noe jeg ofte har savnet i eventyrspill. Ikke bare ville det føles mindre linært, men du kunne også spilt spillet på nytt og tatt andre valg. Mange spill i denne sjangeren lider av at har du først rundet det er det liten vits i å spille det på nytt. Ihvertfall ikke før det har gått såpass lang tid at du har glemt det meste av gåter og historie. Lenke til kommentar
Santar Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Virker som det går nedover med Telltale for tiden, de nådde liksom toppen med Tales of Monkey Island for min del. Nå virker det som de gjør spillene sine simplere og enklere for hver utgivelse i håp om å appelere til massene. Jurassic Park har jo knapt noe igjen av pek og klikk eventyrspillene i seg. Triste greier. Endret 15. desember 2011 av Santar Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Er det disse karene som skal lage The walking dead spillet? Oh, snap. Der ble den gleden fort ruinert. Lenke til kommentar
samco Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 liker tell tales sine casual spill :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå