settings Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) hei. jeg lurer på hvordan det er med klaging på nett, vi får mye lavere hastighet en vi betaler for(kommer med tall senere), kan vi klage på dette, og da få avslag på pris eller noe? og hvordan kan jeg få nettlevrandør(telenor) yil og oppgradere systemet? skjekka ut hva telenor kan levere - hjemme, kan ikke levere på denne adresse(hm, vi har jo nett?) naboen nedafor oss- kan levere brevbånd 2 og 5 noboen ovenfor oss- kan levere brevbånd 2 2 - 2 mbit/s ned 0,4 opp 5 - 3 ned og 0,4 ned (og folk klager på 20-30????) Endret 15. desember 2011 av mr-hockey Lenke til kommentar
Kristoffer__1 Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Ring til kundeservice og klag, de skal da sjekke at alt er i orden og hvis de ikke finner noen grunn kan de sende en tekniker for å sjekke o.l Lenke til kommentar
settings Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 preka med telenor flere ganger tidligere, de sier det ikke er noe feil. så bare ringe og mase da? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Sjekker du trådløst eller med kabel? Mvh Faller Lenke til kommentar
settings Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 kabel og trådløs, skal få opp noen tall når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Faller Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Den er grei. Jeg vet at man så og si aldri får riktig hastighet når man sjekker trådløst. Bruk derfor kabel når du sjekker. Bare et tips Mvh Faller Lenke til kommentar
settings Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 http://speed.bredbandsguiden.no/result.php?id=2v28hxz86z9rtz8cwkyoycid42u279tr funker linken? dette er med trådløs da jeg ikke fant kabel. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Dere bor vel antageligvis så langt unna sentralen at dere ikke kan få bedre enn det dere har. Det er ikke noe unormalt i det og det er noe mange i Norge plages med, undertegnede inludert. Jeg får maks 4,8mbit fordi jeg er for langt unna sentralen. Lenke til kommentar
Karbutar Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Jepp må nok sette opp ein sendar, men desverre so skjer dette neppe med mindre du får X-antall hustandar frå området til å sende inn klage. Lenke til kommentar
settings Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 så ingen sjanser på bedre nett? Lenke til kommentar
TechGuardian Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Heidu! Du bør sjekke med test.telenor.net, tptest.se, speedtest.net eller de beste testene fra measurementlab.net. Men test.telenor.net er en server som ligger Telenor sitt nett som gir akkurat det linjen din klarer og pushe på hastigheten din. Men bruk kabel og ring Telenor og klag som bare det hvis du får feil hastighet. Jeg hadde 2 Mbps i nedlastningshastighet og i opplastningshastighet 0.3. Men jeg fikk bare 0.34 Mbps i nedlasningshastighet og 0.23 Mbps i opplastningshastighet på grunn av overbelastet sentral. Jeg klagde mange ganger og sa at dette var for dårlig til å leve i 2011. Jeg spurte om de kunne trekke fra fakturaen sånn at jeg slapp å betale fakturaen i 3 måneder. De sa da at det var en feil i sentralen og vil fikse det. De brukte hele 11 måneder på å fikse problemet her i Oslo. Naboene klagde mye, det gjorde jeg også og til slutt kunne vi få hastigheter fra 2 Mbps til Telenor sitt superbredbånd 40/10. Men hvis du ikke får riktig hastighet på de andre netthastighettestene så er det routingen som slår ut :/ Ikke bruk bredbåndstest, det er bare noe shit! Endret 21. desember 2011 av TechGuardian Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Telenor har en side hvor du kan teste linja men jeg husker ikke adressen. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Her får du litt info om din linjekapasitet: Telenor Kapaks Brukernavn: skapaksprovider Passord: prov Lenke til kommentar
settings Skrevet 24. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2011 prøvde sia over --- Statuskode: 420 Telefonnummeret det søkes på, har ikke linjeføring. Produktvalidering ikke mulig. -.- God jul folkens nå blir det gråt til frokost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå