Gå til innhold

FIBER Merkeligt resultat i speedometer MAC OSX

macsebb

Anbefalte innlegg

Hei har et merkeligt problem som jeg vil dele med dere , kansje noen har vært borti det.

Har nett fått fiber fra AltiBox (lyse) linje 25/25. Det gikk ikke lang tid før jeg fant ut at hastigheten ikke stemte. Jeg koblet med direkte til routeren (ISP) via kabel og resultatene fra speedometer sidene var helt på tryne. Resultatene varierte fra 10/9 til 15/5 og dette ble gjort med Safari og Chrome.

Jeg koblet da min Windows maskin som kjører Internett Explorer og fikk resultat 25/26 på disse sidene.

Fikk beskjed om å ta ut en rapport fra TP-test.se , hvor resultatet viser en tilnærmet linje som jeg har krav på.

En ting vell å merke er at uansett hvilken maskin jeg kjører så får jeg i snitt 2,6 kb/s i upload på torrenter , veldig ustabilt. Ned får jeg fart på 2,5 mb/s i snitt. Jeg vet det er mye variabler som spiller inn i torrenter men jeg har gjort alt rett med hensyn på porter etc i Time Capsulen min. Jeg får samme resultat om jeg kobler med direkte til routeren til ISP som er i bridge modus.

Det er noe som skurrer her , klarer ikke å finne ut av hva som gjør at jeg får så dårligt resultat på min mac og hvorfor uavhengig hvilken pc så får jeg ikke fart på min upload.

Tar imot all tips med stor takknemlighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...