Nerowulf Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Har nå fått meg anlegg. (5.1 + Subwoffer og Reciever) Men har et lite problem med tilkoblingen. Onkyo HT-S3405B Har fått Tuneren og Blu-Ray spilleren til å fungere. Altså jeg sender HDMI-kabel fra disse, in til Forsterkeren, og så HDMI fra den og inn i TV'n. Prøvde også å koble til Xbox 360, og her har jeg litt mer problemer. Her bruker jeg ikke HDMI, men komponent og kompositt. Plugget i alle (bortsett fra gul). Jeg får nå til lyd, men jeg får ikke opp noe bilde. Mener alt av innstillinger burde være riktig (og har prøvd å bytte på ting). Før brukte jeg VGA rett inn i TV'n. Det som kan ha skjedd er at oppløsningen har blitt innstilt på noe som komponentkablene ikke takler, og derfor ikke viser noe bilde. Så løsningen kan være å endre på oppløsningen. Får prøve det neste gang. Har et annet "problem". Og det er at jeg ikke får lyden som lages i TV'n (for eksempel spiller av en fil fra harddisk til TV), ut på anlegget. Men det er vel bare fordi HDMI er en-veis-kjørt? Og jeg trenger en optisk kabel? Hvis jeg kjøper en optisk kabel. Kan jeg da koble Xbox 360 til TV'n på vanlig måte (altså bak på TV'n), og få ordentlig lyd på anlegget når lyden går igjennom TV'n, til Recieveren og ut på høyttalerne? Altså har det noe å si om jeg kobler konsollen til TV'n eller Forsterkeren? Takker for svar Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Gul kabel er vel video så da er det vel ikke rart at du ikke får bilde? Kobler du Xbox til TV så kreves det at du har ARC/HDMI 1.4 på TV'n for at lyden skal bli sendt tilbake til forsterkeren. EDIT: Med optisk kabel fra TV til forsterker (inn) skal vel dette fungere, men det greieste er jo å koble alle kablene fra Xboxen rett til forsterkeren. Endret 15. desember 2011 av oslo72 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Altså jeg har prøvd med og uten den gule. Ingen av delene fungerte. Grunnen for at jeg skrev "uten" er fordi jeg bruker komponent-kablene for bildet (Grønn-blå-rød), og kompositt for lyd (rød og hvit). Ja, greieste hadde vært å ha alt på forsterkeren. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Jeg løste det med å koble VGA til TV'n, samt rød og hvit. Og derifra en optisk kabel fra TV'n, til Forsterkeren. Funker fett virker det som. Kom til å tenke på at TV'n jeg har, har ikke komponent-kontakter. Tror dere at det kan ha noe med det å gjøre? HDMI-ledningen jeg hadde fra TV til Forsterker klarte å ryke Altså den gulltuppen datt ut fra ledningen. Så har ledningsstumpen (og den man holder i) og gullkontakten. Bare mange små metalltråder som stikker ut. Burde få det på reklamasjon imo. Endret 16. desember 2011 av Nerowulf Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Gul kabel er vel video så da er det vel ikke rart at du ikke får bilde? Den gule er komposit bilde. Han nevnte han brukte komponent, da trenger han ikke den gule. Disse er rød, grønn og blå. Det kan være ett par ting som er problemet. Jeg kjenner ikke Xbox. Må man stille inne hvilke utgang man bruker? Da må man gjøre det. Ellers så sett den til 720p eller 1080i. Tipper forsterkeren ikke takler å ta i mot 1080p via komponent. Noe veldig få gjør, da det også er få som sender dette. Altså ikke standard. På forsterkeren så må du nok velge korrekt inngang. HDMI er nok prioritert, så Komponent og til slutt komposit. Det er nok en knapp man må velge. Men her kan forsterkeren klundre det mer til. Det kan hende du må aktivere den interne konverteren for å få den til å omgjøre komponent til HDMI. Dette kan også i verste fall forringe kvaliteten via HDMI kildenen dine, hvis den ikke greier å skille dette. Det hendte på litt eldre HDMI forsterkere. Det siste som også kan ødelegge litt er at forsterkeren rett og slett ikke har mulighet til å omgjøre komponent og kompositt til HDMI signaler. Dette står i manualen, sikkert litt vanskelig å finne også. Men hvis den har slike utganger, så kan det for være tilfellet. Det er fort slike ting de dropper for å få ned prisen på en forsterker. Husk også at du kan kople Xboxen til forsterkeren med optisk kabel for å få surround fra den hvis det er ønskelig. EDIT: Som jeg trodde forsterkeren takler det ikke. Side 48 i manualen, så står det at den ikke konverterer mellom formater. Så komponent inn må sendes ut på komponent. Komposit inn, må være kompositt ut. Og selv hvis man kobler det slik, så i følge side 28, er kun HDMI inngangene tillegnet input valg, slik at komponent må aktiveres mot en input for å fungere. Manual her: http://www.eu.onkyo.com/downloads/1/1/9/6/6/21965243_b157b941f0.pdf Endret 16. desember 2011 av AndersT2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå