Gå til innhold

Noen med waterchill og litt elektronik kunnskap

Anbefalte innlegg

Lurer bare på en liten ting, jeg har tenk å bruke 2 hydro pumper i mitt system ikke spør hvorfor det er en overaskelse ;) (med bilder) Og jeg lurte på om det blir noe problem og ha 2 han-hun kontakter før de går inn i strømforsyningen? Det burde vel fungere, men best og spør før det sier poff.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer bare på en liten ting, jeg har tenk å bruke 2 hydro pumper i mitt system ikke spør hvorfor det er en overaskelse ;) (med bilder) Og jeg lurte på om det blir noe problem og ha 2 han-hun kontakter før de går inn i strømforsyningen? Det burde vel fungere, men best og spør før det sier poff.

Du kan enten la de gå inn i strømforskyninga eller du kan bruke 2 eller 3 strøm kabler. En til psu og en til hver av pumpene. Du kan også klippe over kablen og montere en strømkontakt isteden så du kan koble den rett i kontakta.

Lenke til kommentar

Snakker vi laksetrapp...? :D

Lenke til kommentar

Jeg fikk pumpa og tanken gratis så ikke tenk på det ;)

Hm vet ikke helt hvordan jeg skal tolke svarene her siden jeg ikke helt vet om jeg formulerte spm rett.

Men waterchill-pumpa kommer jo med et slikt start/rele sett, det blir plugget i strømforsninga før strømkabelen, men siden jeg nå får 2 startsett ergo 2 han/hun ting lurer jeg på om det funker :)

Lenke til kommentar

A, skjønner. Joda, det skulle gå helt fint. Hvis du ser nøye på kontakten, så burde det stå hvor mye den er ratet for. Bruker og være 10-16 amp, og det holder i søkk og kav. Men er du usikker kan du jo bare legge hånda på de å kjenne om de blir lunket/varme.

Ulempen er jo at disse to "adapterene" stikker ganske langt ut der bak, og har lettere for å ramle fra hverandre. Men surr litt elektrotape rundt de, så er du sikker på at de er helt i sammen.

Lenke til kommentar
Ja, det var det jeg var litt bekymret for jeg også. Pluss at det ikke ser helt estetisk ut :p  

Men da har jeg et annet forslag til deg. Hvis du kan åpne kontrollboksen, se hvordan nettledningen er festet. Hvis den bare er skrudd fast, får du helt sikkert plass til ledningen fra den andre kontrollboksen i samme klemme. Da kan du jo bare kutte av den ene adapteren.

Du kan også sette en "sukkerbit" på en av ledningene. Tvinn tvinn de i sammen fra hver kontrollboks, og stapp de i sukkerbiten å skru til. Isoler rundt med litt tape eller krympestrømpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...