Gå til innhold

Mine første timer med Samsung Galaxy Nexus - Pluss og Minus

49 stemmer

1. 1. Er du fornøyd med ditt første inntrykk Galaxy Nexus?

Anbefalte innlegg

Aaaah... Gleder meg til å motta min. Har lekt litt med nexusen og jeg elsket den. Kommer ikke til å kvitte meg med min SII helt enda, for jeg vet fremdeles ikke om Nexusen klarer å tippe den av tronen, men jeg er optimistisk! Aldri eid noen av nexusene, men har eller aldri vært så gira på en versjon av vanilla Android.

Om det er verdt å betale 5000,- for å oppgradere er et spørsmålstegn. Jeg angrer ikke, da skjermen, og hurtigheten med ICS er noe helt annet. SII føles plutselig ut som den ble et par år gammel, tross sexy hardware.

Denne vanilla-versjonen er den første som har satt på plass GUI som sense og touchwiz.

Jeg har begge, og kommer ikke å gå tilbake selv når SII får ICS, og grunnen er skjermen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at det er så utrolig mange ting med denne telefonen som er utrolig bra, men det er flere småting som irriterer meg litt. Dette er småting i medfølgenede apps og OS som burde være på plass i mine øyne.

- Kan bare velge 15, 30 og 60 sekunder på sleep timer for skjermen.

Hos meg har jeg følgende valg:

15 sek

30 sek

1 min

2 min

5 min

10 min

- Alarm/klokke appen er veldig begrenset og tungvint å bruke.

Andre alternativer ligger på market.

- Kalenderen er fortsatt litt for begrenset og kan ikke fort se avtaler i månedsvisning(som på iphone f.eks)

Ikke? Jeg sitter akkurat nå med oversikt over hele desember, der jeg ser fra time til time når jeg er opptatt og ei.

- Kan ikke fjerne google search bar fra hjemmeskjermene.

Joda, det er bare å deaktivere google search. Men du får ikke brukt den plassen til noe fornuftig.

Lenke til kommentar

Hos meg har jeg følgende valg:

15 sek

30 sek

1 min

2 min

5 min

10 min

Hvordan i alle dager kan dette være forskjellig på to like telefoner?

Andre alternativer ligger på market.

Blir denne alarmen da koblet opp mot klokke widgeten til Beautiful Widget som jeg bruker til å komme til alarmen, eller må jeg bytte den og?

Ikke? Jeg sitter akkurat nå med oversikt over hele desember, der jeg ser fra time til time når jeg er opptatt og ei.

Så du kan fra månedsvisningen forhåndsvise enkelte dager og legge til nye avtaler hurtig? Det går ihvertfall ikke her. Det er jo ikke noe big deal, men er irriterende når man sitter å planlegger så må man hoppe mellom månedvisning og agenda hele tiden. Samt at det litt kronglete å legge til avtaler i måned og agenda visning, men kjempe bra i uke og dag.

Joda, det er bare å deaktivere google search. Men du får ikke brukt den plassen til noe fornuftig.

Da er jo poenget med å fjerne den bort :)

Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager kan dette være forskjellig på to like telefoner?

Ingen aning.

Blir denne alarmen da koblet opp mot klokke widgeten til Beautiful Widget som jeg bruker til å komme til alarmen, eller må jeg bytte den og?

Hva beautiful widget støtter har ikke jeg den fjerneste anelse om. Det kan nok hende du må prøve.

Så du kan fra månedsvisningen forhåndsvise enkelte dager og legge til nye avtaler hurtig? Det går ihvertfall ikke her. Det er jo ikke noe big deal, men er irriterende når man sitter å planlegger så må man hoppe mellom månedvisning og agenda hele tiden. Samt at det litt kronglete å legge til avtaler i måned og agenda visning, men kjempe bra i uke og dag.

Jeg bruker ikke agendavisning, kun månedsvisning.

Da går jeg på den aktuelle dagen, finner et klokkeslett og lager en avtale. Det funker gull.

Det finnes helt sikkert en tredjepartsapp som gjør nytten for deg.

Lenke til kommentar

Hva beautiful widget støtter har ikke jeg den fjerneste anelse om. Det kan nok hende du må prøve.

Det jeg mente er at BW kobler seg opp til klokken i OSet så når jeg trykker på den kommer jeg inn til alarmene som er i den innebygde klokke appen. Så jeg lurte på om disse klokkene man laster ned tar over for systemklokken. De aller fleste gratis appene funker ikke med ICS og vil nødig kjøpe en app uten at funker som jeg bruker den.

Jeg bruker ikke agendavisning, kun månedsvisning.

Da går jeg på den aktuelle dagen, finner et klokkeslett og lager en avtale. Det funker gull.

Det finnes helt sikkert en tredjepartsapp som gjør nytten for deg.

Jeg også foretrekker å bruke månedsvisning, men når jeg trykker på en dag derfra går den automatisk til agenda. Finner ikke noe i settings som endrer dette heller. Man kan heller ikke se hva slags avtaler man har fra månedsvisning noe som gjør den ganske ubrukelig i mine øyne.

Ja det er mye fint å finne i market men det er jo ikke bare bare å finne frem der.

Lenke til kommentar

Jeg også foretrekker å bruke månedsvisning, men når jeg trykker på en dag derfra går den automatisk til agenda. Finner ikke noe i settings som endrer dette heller. Man kan heller ikke se hva slags avtaler man har fra månedsvisning noe som gjør den ganske ubrukelig i mine øyne.

Ja det er mye fint å finne i market men det er jo ikke bare bare å finne frem der.

Hos meg går den rett til dagsvisning når jeg velger en dag i månedsvisning, og det uten at jeg har gjort noen som helst endringer.

I dagsvisning kan jeg så legge til en avtale med to klikk.

Det skal sies at jeg har yakju, ikke at jeg vet om det er mindre forskjeller også på dette området mellom versjonene.

Lenke til kommentar

Hjem-knappen er borte, men istedet må man bruke av/på knappen på høyre side. Ikke særlig ergonomisk når telefonen f. eks. ligger på kontorpulten og du bare skal sjekke om det har vært sms, telefon el. mail mens du har vært borte et øyeblikk.

SMS-appen importerte ikke kontaktene fra SIM-kortet korrekt. For det første må man aktivt importere dem fra Personer-appen. Men det funket ikke likevel, så jeg lastet ned GoSMS - da falt alt på plass.

Telefonen har krasjet fullstendig en gang. Helt mørkt, ingen reaksjon. Måtte ta ut SIM og batteri. Heldigvis husket telefonen oppsettet.

Noe som ikke har med GNexus å gjøre, men jeg har i årevis ALDRI fått Bluetooth til å virke på en problemfri måte, heller ikke her.

Heller ikke Android-4 kobler seg ikke til en Linux-maskin med kabel, så WiFiFileTransferPro er et must.

Savner Galaxy S Plus, men har dessverre allerede gitt den bort!

Lenke til kommentar

Fikk Nexusen min i dag.

Et par skuffelser i en ellers sinnsykt smooth opplevelse:

Facebook integrasjon er slått av fra google sin side fordi Facebook ikke fulgte spillereglene til Google. Det er nå opp til facebook å gjøre at integrasjonen fungerer igjen.

Ingen innebygget Norsk ordbok.

Derfor spør jeg:

Hvor får man tak i Norsk ordbok til native tastaturet? Jeg vil ikke bruke et av tastaturene på Android Market ettersom ICS tastaturet bruker teknologi overtatt fra BlindType prosjektet og er helt overlegent når det har riktig ordbok.

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt Nexus i 9 dager, og den overrasker meg mer og mer. Hele tiden oppdages det nye forbedret fornyelser i Android ICS. Det føles virkelig ut som Google Android Team har jobbet fra scratch.

Er kjempefornøyd, og SGS II er solgt uten å angre et sekund på den avgjørelsen.

God jul til alle lesere, og ønsker alle et godt nytt år!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...