Gå til innhold

Trenger annbefalinger til gaming headset


Anbefalte innlegg

Hey,

 

Jeg vurderer meg et nytt gaming headsett til jul. Mitt gamle er ganske slitt, og kanskje mer viktig så har det ingen innebygget mic. Den gamle billige bord-mic'en min er langt fra en ideell løsning.

 

Kan jeg få noen gode forslag til gode gaming headsett? Her er røfft det jeg ser etter:

 

- prisklasse, ikke sikker, men noe i området 400-1500. Jeg ser ikke etter studio-kvalitet utstyr, bare noe som er rimelig bra.

- Må ha innebygd (eller tilkoblbar) mic, og helst en relativt ok en. Skal hovedsakelig bare brukes til teamspeak/skype osv.

- Jeg vil helst holde meg unna headset som baserer seg på USB (og ikke har alternativ analog tilkobling). Jeg er litt old-fashioned på slikt. Ganske nøytral når det gjelder trådløse headsett - det spørs egentlig på om du må betale mye ekstra for det og om det fungerer. Det er ihvertfall ikke noe som er særlig høyt på prioritetslisten min - men ei heller noe utelukket så lenge det fungerer bra.

 

Jeg verdsetter personlig presisjon i lyden fremfor voldsomt MYE lyd eller ekstrem bass. Jeg spiller skjeldent høyt - og om jeg må velge mellom klar lyd i små detaljer eller voldsom bass så lener jeg altså sterkt mot førstnevnte.

 

Dette er hovedsakelig til spillbruk/PC - kanskje en film i ny og ne. Lite musikk. så lenge det har en "ståkarakter" til slikt bruk så er det ok :)

 

Stor fordel om det er god plass til ørene - da mine stikker litt ut og jeg har en tendens til å bli småkvalm om øretuppene mine står under press/bøy i lengre tid (vet ikke om jeg er eneste som er plaget av dette fenomenet).

 

I åpent/lukket klokke valget lener jeg mest mot lukkede klokker - dog det er nok mest av vane så dette er ikke noe som vil stoppe meg fra å vurdere en ellers god modell.

 

Med dette som guide - har dere noen gode forslag å komme med?

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veit ikkje heilt korleis ein blir ein ham'er, men det høres sjeft godt ut på middagstallerken. :dribble:

 

Mer seriøst må eg si at både Tt eSPORTS Shock og Corsair Vengeance 1500 (1300 har analog, men er ellers identisk det eg forstår, men finner den ikkje på komplett nå) virker som veldig gode saker, og er tilgjengelig for spesielt lite penge.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

G35, har det selv.

 

Lukkede klokker med god plass.

Vippemic på venstresiden, god mic.

Pris 5-600

Kan velge mellom 7.1 surround og stereo. 7.1 gir en ny " dimensjon".

Grei interface med eq

Volumkontroll etc på venstre klokka, så du slipper alt det på kabelen.

 

USB-plug

Skinn-lignende material på bøyla og klokkene, så kan sikkert bli litt svett. Har ikke merket noe selv.

 

Alt i alt et heilt greit headset til en grei pris. Fungerer greit til film og musikk også, men nå er jo ikke jeg noe audiofil.

Lenke til kommentar

Tatt for forslagene. skal ta en titt videre på dem.

 

Og nei, det er ikke så enkelt å finne noe som er komfortabelt uten å prøve dem på først. Desverre i dagens samfunn så er det jo nesten umulig å få testet varene før du kjøper selv om du går i lokal butikk. Eneste unntaket er vel kanskje hi-fi butikker, men de selger ofte ikke så mye av denne spesifikke typen headset.

 

Jeg tar gjerne imot flere forslag vel og merke :)

Bare å ha noe å søke opp reviews av hjelper godt.

-Stigma

Lenke til kommentar

Hey Stigma :)

 

Jeg kjøpte Senheiser PC350 for en god tid tilbake og har vært fornøyd. De er litt vanskelig å drive bass så man må bruke equalizer og muligvis loudness for å drive lyden skikkelig. Da jeg kjøpte de hadde jeg X-Fi Gamer kortet, men nå kjører jeg på integrert. Eneste dumme var at jeg ikke utforsket selve lydinstillingen før her om dagen :p Fikk meg en fin overraskelse da jeg fiklet med instillingen på Realtek HD sound manager. Spawna inn på BF3 Caspian Border og trodde jeg var kommet til paradis... vannet sildret og fuglene kvittret... vinden blåste gjennom trærne. Det var som jeg tok med meg Caspian Border og møblerte rommet med lyder :)

 

Senheiser kan anbefales. De gir superb lyd og er behaglige å ha på seg. Mikrofonen gir også god lyd til andre. PC serien dems er nogelunde robuste, men tåler ikke skikkelig juling, så det spørs litt på hvordan du bruker.

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Hey Stigma :)

 

Jeg kjøpte Senheiser PC350 for en god tid tilbake og har vært fornøyd. De er litt vanskelig å drive bass så man må bruke equalizer og muligvis loudness for å drive lyden skikkelig. Da jeg kjøpte de hadde jeg X-Fi Gamer kortet, men nå kjører jeg på integrert. Eneste dumme var at jeg ikke utforsket selve lydinstillingen før her om dagen :p Fikk meg en fin overraskelse da jeg fiklet med instillingen på Realtek HD sound manager. Spawna inn på BF3 Caspian Border og trodde jeg var kommet til paradis... vannet sildret og fuglene kvittret... vinden blåste gjennom trærne. Det var som jeg tok med meg Caspian Border og møblerte rommet med lyder :)

 

Senheiser kan anbefales. De gir superb lyd og er behaglige å ha på seg. Mikrofonen gir også god lyd til andre. PC serien dems er nogelunde robuste, men tåler ikke skikkelig juling, så det spørs litt på hvordan du bruker.

 

Jeg har et par HD515 fra Sennheiser fra før (eid i sikkert 4-5år nå). Disse er jeg egentlig godt fornøyde med til generellt bruk, og i komfort så er de ganske bra. Jeg har ikke opplevd store problemer med disse over lengre tid tross mine litt mer utstående ører. Det er kanskje først etter 4+ timer at jeg kan begynne å føle litt øre-slitasje, men etter såpass lenge er det vel kanskje mer pga. du har hatt på deg et headset enn at det er noe "feil" med dem. Hovedproblemet er bare mangel på mic. Bordmic eller clip-on mic har jeg erfart driver folk på chat-kanalene du sitter på opp etter veggene og du ender ofte opp med push-to-speak pga. det plukkes opp alt for mye støy.

 

Jeg anntar andre headset fra sennheiser gjerne er litt lik i utforming og kvalitet - så det høres ut som et gyldig alternativ. Jeg skal sjekke ut forslaget. Takker og bukker :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Steelseries har også noen fine headsets! Siberia V2 er VELDIG populært her i Sverige i hvert fall, og er ypperlig til all bruk! Du kan også se på 4H og 5H. Alle disse har en veldig bra løsning på mikrofonen, som man kan dytte inn i venstre høreklokke når den ikke er i bruk, så den ikke synes i det hele tatt. De har også noe som heter "LiveMix" som automatisk demper lyden fra spillet når noen prater på "chatten", for så å øke volumet fra spillet igjen når pratingen opphører. Veldig fin funksjon!

 

Du kan ta en titt på utvalget deres her: http://steelseries.com/products/audio

Lenke til kommentar

Ville sjøl også anbefalt Plantronics Gamecom, men ikkje pokker om eg finner headsetta på nettbutikker nå.

 

...noe som kanskje har med at eg trudde det var Gamecon fram til eg kikka på nettsida deres. :blush:

 

Dei er tilgjengelige på dustinhome.no og har noen svære og fine puter som virkelig holder varmen også her i vinterstider, uten at eg opplever at dei presser på øyrene noko. :D

 

Den kjem med USB som alternativ, men er i utgangspunktet analog.

 

Gamingtruth.com har eit review på det som gir det 9/10, og det er kun størrelse og evnen til å holde på varme som trekker ned... :D

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...