Stigma Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Hei, Jeg trenger noen forslag til en kjøler til 2500K som ikke koster en formue. Jeg vet Noctua D-14 m.m. er gode kjølere, men jeg lurer på om det finnes noe i en litt lavere prisklasse som ikke koster like mye. Dette er egentlig bare ment som en midlertidig løsning og trenger dermed ikke håndtere ekstrem overklokking, bare middels'ish. En "mye for pengene" modell med andre ord. Tanken er at den skal senere kunne brukes på en server jeg skal sette opp - når jeg ordner med vannkjøling på min primære - så det er en fordel om den har lavt idle støynivå. Alle forslag mottas med takk. Bare å ha noen navn å søke på hjelper meg egentlig langt på vei siden jeg da kan finne reviews på nettet, men utne forslag så føler jeg meg litt "lost" når det gjelder luftkjølere da jeg ikke har holdt meg oppdatert på dem de siste årene EDIT: evt. om noen har noe brukt til salgs for en rimelig penge, spesiellt i nærheten av Bergen så er dette også aktuellt. Så lenge den er i god stand så har jeg ingenting i mot en brukt kjøler - og poenget her er jo som sagt å ikke bruke så mye penger -Stigma Endret 15. desember 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Følger det ikke med en kjøler når du kjøper prosessoren? Jeg fikk iallefann med min 2500K, og den holder prosessoren rundt 45 grader ved moderat bruk. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Følger det ikke med en kjøler når du kjøper prosessoren? Jeg fikk iallefann med min 2500K, og den holder prosessoren rundt 45 grader ved moderat bruk. Joda, stock kjøler fulgte med naturligvis. Denne er dog lite egnet til om du skal overklokke mer enn til 4-4,1Ghz - da vil CPU allerede gjerne nå 80+ i prime95. Jeg regner dette som lett overklokking. Jeg trenger noe som gjerne kan holde CPU under kritiske temperaturer opp mot 4,6Ghz eller så (dog jeg trenger ikke fantastiske temps der). -Stigma Endret 15. desember 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Xenon69 Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Coolermaster 212+ er det mange som anbefaler =) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Den billigste tårnkjøleren du finner som ikke bruker pushpin-systemet til Intel for feste. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Xigmatek SD1283 Link Har denne selv og er veldig fornøyd. Jeg er dårlig til å bestemme meg, satt og leste lenge før jeg til slutt datt ned på denne. Ha på kjølepasta tips Jeg kjøpte den fordi jeg ville ha det stille til en fornuftig pris, men den skal klare litt overklokking helt fint. Endret 15. desember 2011 av ^fmj Lenke til kommentar
UNSCCapone Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Kan si at jeg er veldig fornøyd med min corsair a70 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå