Gå til innhold

Bruskjøler! Nå er den ferdig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

UPDATE: Nå har jeg teste den og gjett hva som skjedde når jeg la litt vann oppå blokka!! Det ble is på få sekunder!! Men så tok jeg på ledningen som går fra pc'en til kjøleren og den var ganske varm... burde jeg bruke en annen ledning? eller kortslutter den ikke før den blir sinsykt varm?

 

Edit: bilder

Lenke til kommentar
Synes kjøleribba di er litt spinkel jeg :D

sånn ser min ut(890g Al :D):

 

Kom akkurat på at jeg har en schwææær al-ribbe liggende som ligner fælt på din... kanskje jeg skal kaste meg på bruskjøler-mod`en? Vel... jeg venter til jeg ser ferdige resultat.

 

Jeg likte forresten Artic sitt forslag her:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=1...5a33029#1155477

Hva med å dele kjøleblokken på midten, slik at du får to "kalde" halvdeler. Så lager du en kasse rundt dette, og fjærbelaster halvdelene? På den måten er du garantert optimal kontakt med boksen.

 

Hvis man deler den, så vil det forsvinne tilstrekkelig med material i kuttflaten, slik at du er sikret at halvdelene ikke bunner i hverandre, men at boksen får alt presset.

Fjærtrykket kan ikke være all verden, ellers vil du jo få problemer med å trykke boksen ned og ta den opp. Men jeg tror ikke det er behov for spesielt stort trykk heller. Å trykke boksen ned vil uansett ikke by på større problemer siden bokser er kon i bunn.

 

DrErling

Lenke til kommentar

Nå er den ferdig!! her ligger bildene! Merk: det gøgge oppå er bare lim som ble igjen etter at jeg fjerna etiketten... fjerner det så fort som mulig... Den kjøler sinsykt!! Har ikke gjort tester, men det ble veldig mye is på toppen der!

 

Drar på fotballcup klokken 6 så jeg kan ikke svare før på søndag...

Lenke til kommentar
du må være dem mest intligente mannen hittil! med det innlegget! støtter deg fult ut! ingenting slår et kjøleskap med plass til flere hundre colaer! mener du som skrev det siste innelegget. skjønnte bare ikke å quote den :lol:

Herregud..... poenget er jo att jeg slipper å ta med meg et kjøleskap på lan da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...