ddd-king Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Er har man to reservoarer. Hot : colaboks Cold : vannbasseng (gjerne >=5liter) ordner god kontakt mellom TEC, coldplate og ribbe og god isolasjon. sett i gang TECen. varmen overføres fra colaen gjennom TECen og til ribba. Hele ribba er under vann som man kan hentes fra springen. 5-7C. når tempen i colaen har sunket med 15-20C har vannet i bassenget steget med 20*0.5/5= 2C (til 9-10C) og TECen koser seg. litt vanskelig å lage denne varmepumpen, men men.... Lenke til kommentar
Izex Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 LOL Ufattelig bra tegning Hva har du drukket nå? Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 jeg har drukket kjedsomhet Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Kult!! Siden jeg ikke har kjøpt kjøleribbe med vifte kan jeg jo kansje bruke den der!! Men den runde greia der?? er det cola-boks eller noe rundt?? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 hvordan?? min venn Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 2 stk sitteunderlag på REMA1000 à 10kr. klippet og formet til et sylinder rundt colaboksen fikk lyst til å lage den der, men synes at det er litt HARRY Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Tusen takk! noen som har noen forslag om hvordan jeg kan lage et fylle og tømme system til den?? Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 et kran i bunnen av vanntanken Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Hvor kan jeg få kjøpt en kran?? den må ikke være så dyr og ikke så tung.. Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 finn på noe lurt da btw: Har du tenkt på isbiter i colaen ? men tøft å ta med noe slikt på LAN da Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Synes denne cola-kjølegreia høres usannsynlig tungvindt ut. Kjøp et lite kjøleskap å ha rett ved der du sitter (eller enda bedre: gå til kjøleskapet på kjøkkenet og hent cola'en.... drikker man mye cola har man bare godt av å gå noen meter ekstra.) Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 fordelen: (eneste) cald cola på 5 minutter Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 jobber med en "smart" colakjøler ... Regner med at det blir bilder og en god forklaring av prosjektet ditt? mvh knutern Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 fordelen: (eneste) cald cola på 5 minutter Det er vel snarere en bakdel. (1 stk forhåpentligvis noenlunde kald cola vs. et kjøleskap som kan inneholde flere titals iskalde cola'er - noe alle som kommer på besøk blir glade for) Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Man har jo også muligheten til kjøpe en Chills som denne, som er lynrask til å kjøle ned. Ser ut som den dessverre ikke leveres for 220 Volt Mer info HER Lenke til kommentar
manpower Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 altså, jobber med bruskjøler nå, som inneholder finer, isopor, kobber vegger og pelt 226 watt. mene, trenger pelten mye kjøling? holder det med vifte? Lenke til kommentar
Izex Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Bør nok lime på kjøleribbe mad mange små finner, det som overrasket meg var at det blei sagt at ribben skulle limes på den kalde siden hehe eeh er det ikke fordel å KJØLE ribben med viften så blir jo varmen lettere borte... Lenke til kommentar
Patience Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 HeiSom jeg har sagt tidligere: Jeg skal lage bruskjøler! eller det vil si den er halv ferdig... Mangler bare tec og litt koblinger så er den i boks!! Resterende varer kommer nå på mandag. Da blir det utførst tester. Kom gjerne med forslag. Prosjektets bilder finner du her Edit: STORE bilder Morsom ide, men det vil som så mange andre har sagt ikke ha noen annen egenskap enn å rotere luften inne i boksen. Skal du lage en bruskjøler må du ha et kjøleelement. Vet ikke om du har noen kjennskap til varmeveksling. Beklager å måtte si det, men det der er ikke noen bruskjøler. Hadde det vært et hundehus til ChowChow'en din med kjølevifte i taket pga sommervarmen skulle jeg forstått det. Lenke til kommentar
pekster Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 http://www.stud.ntnu.no/~arnesen/peltierbeer/ Du kan jo kanskje hente noen flere tips der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå