Gå til innhold

Bruskjøler! Nå er den ferdig

Anbefalte innlegg

colakjoler.JPG

Er har man to reservoarer.

Hot : colaboks

Cold : vannbasseng (gjerne >=5liter)

ordner god kontakt mellom TEC, coldplate og ribbe og god isolasjon.

sett i gang TECen.

varmen overføres fra colaen gjennom TECen og til ribba. Hele ribba er under vann som man kan hentes fra springen. 5-7C.

når tempen i colaen har sunket med 15-20C har vannet i bassenget steget med 20*0.5/5= 2C (til 9-10C) og TECen koser seg. :)

litt vanskelig å lage denne varmepumpen, men men....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes denne cola-kjølegreia høres usannsynlig tungvindt ut. Kjøp et lite kjøleskap å ha rett ved der du sitter (eller enda bedre: gå til kjøleskapet på kjøkkenet og hent cola'en.... drikker man mye cola har man bare godt av å gå noen meter ekstra.)

Lenke til kommentar
Hei

Som jeg har sagt tidligere: Jeg skal lage bruskjøler! eller det vil si den er halv ferdig... Mangler bare tec og litt koblinger så er den i boks!! Resterende varer kommer nå på mandag. Da blir det utførst tester. Kom gjerne med forslag. Prosjektets bilder finner du her

Edit: STORE bilder

Morsom ide, men det vil som så mange andre har sagt ikke ha noen annen egenskap enn å rotere luften inne i boksen. Skal du lage en bruskjøler må du ha et kjøleelement. Vet ikke om du har noen kjennskap til varmeveksling. Beklager å måtte si det, men det der er ikke noen bruskjøler. Hadde det vært et hundehus til ChowChow'en din med kjølevifte i taket pga sommervarmen skulle jeg forstått det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...